Omgång 33: Karlskrona HK - HV71

[size=150]Karlskrona HK - HV71[/size]

En resa till Blekinge är det som gäller för HV71 på lördagen. Tidigare matcher
mot KHK har HV vunnit denna säsong. Linus Söderström är tillbaka efter sjukdom,
men PW kommer att stå i mål.

JP: jp.se/article/spela-enkelt-a … -for-hv71/

Jnytt: jnytt.se/article/nyckelmatch-vantar-hv71/

Shl: shl.se/play/video/15285936

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Som alltid när Linus är tillbaka står PW första matchen…ingen tro på honom bara för en sjukdom innan??
Blir inte många matcher då trots nästan 94 % i räddningsprocent.

Nu får det snart vara slut på skitsnacket runt PW. Han är målvakt i vårt lag! Linus Söderström har överträffat allas förväntningar och jag håller med om att han är en bättre målvakt, men nu kommer han från sjukdom och PW gjorde en jättebra match senast. Tycker valet av målvakt med detta i åtanke är otvivelaktigt korrekt. Dessutom har PW gjort det rätt bra under flertalet matcher på senare tid, men mobben tar aldrig av cyklopet och den negativa kritiken har övervägt den positiva tyvärr…

Ja men nån gång kan de ju ge Linus mer chanser? Knappt stått trots mycket bättre statistik, lite konstigt bara det jag tycker.

Ingen målvaktskritiker annars.

HVs svaghet ligger inte i målvaktsspelet, oavsett vem som står. Visst släpps en och annan billig puck in ibland, men so what? Det gör väl alla målvakter?!

HVs absolut största svaghet är målskyttet. Ineffektiviteten sänker HV i huvuddelen av de matcher man förlorat denna säsong. Målvakterna ger HV chansen att vinna var och varannan match, sett till hur få mål som släpps in även i förlustmatcherna. Det är ju det helt underkända målskyttet som är akilleshälen. Genom att bara göra 1-2 mål per match, ger man inte sig själva chansen att vinna. Inte ens på hemmaplan. Men att bara släppa in 1 eller 2 mål ger chansen att vinna. Varje match, både hemma och borta.

Idag står viktiga poäng på spel, men också mentalt är det mycket på spel. Hänga med i toppen eller åka ner och skvalpa runt i mitten. HV måste spela med snabba spelvändningar för att dra isär KHK innan de hinner ställa upp köttmuren. Och såklart göra mål på sina chanser. Då blir det seger.

Kom igen, HV!

Gör spelarna sitt jobb idag så blir det vinst. Två spelare i HV som jag tycker ser ut att ha det väldigt tufft är Abbott och Arla, tycker det är lite synd att man bänkar Törngren, tror han kan skapa ett och annat. Målskyttet och PP måste komma igång! Heja HV!

Törngren är uppsatt som extra forward. Kan någon förklara för mig vad jag har missat. Jag tycker han verkar vara en av de mer lovande unga i laget men får aldrig riktigt chansen.

Tycker Törngren går före många i laget. Väldigt sällan inne på baklängesmål och skapar ofta en hel del med Sandberg tyvärr så får ofta Bengan chanserna och sätter dom inte. Väldigt konstigt beslut att inte Törngren får spela tycker jag.

Annars så vänder nog trenden idag. Islossning? dags att börja klättra nu och hålla oss kvar i toppen närmaste matcherna och hitta tillbaka till det enkla spelet med enkla snabba passningar tills lägena kommer. Tålamod och understöd är nyckeln.

HV71`s årliga kräftgång kan man jämföra med så fort Thörnberg började gå sönder, ja då gick hela laget i ide.
Slutsnackat om spelfilosofi etc. Halva säsongen är spelad och nu är det dags att börja prestera efter en makalös kräftgång i mina ögon, laget halkar efter de andra om uppsatt mål ska vara inom räckhåll. Jag vill se lite jävla go i grabbarna i dagens match, och inte glida runt och gömma sig längre, det är fan ett krav.

Ett kvitto på hur viktiga spets spelarna är för ett lag

dåså, jag tror som förra gången att vi idag gör minst lika många mål i PP som de senaste 9 matcherna!!! Någon som sätter emot?

Viktiga poäng idag… inte minst för att bibehålla KHK’s HV-spöke. Jag minns en tid då alla hade HV-spöke. Den tiden är förbi men kommer snart igen i en ishall nära dig!

Jag vill se ett lag utan Abbott för att bedöma om det är han som är den svaga länken i den kedjan han lirar eller om han gör något vettigt i bakgrunden som man inte fattar???

JJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAZZZZ AAAA AAARLA!!!

Så vill vi se det, enkel hockey, puckjäveln i rätt mål. SCHOBANG!

:smiley:

Värdelösa arlbrandt o brithen gör mål

fatta vilken potential de har!!! så öööööver-usla de varit en tid, så behöver de bara bli marginellt bättre så blir HV bättre med en kvadrilljon procent, svinbra. Jag tror de mörkat :wink:

hehhehehe, Sandberg är mest oskyldig på hela norra halvklotet :laughing:

Cmore :question: :question:
Antingen ingen klocka eller klocka och ingen bild.

Onödigt Adam