Omgång 34 (25/26): Skellefteå AIK - HV71

Mmm, så är det. Men samtidigt så noterar jag en tydlig förbättring senaste tiden, att man inte faller igenom för att man ligger under. Det och att man shejpat upp andraperioderna och inte har längre till båset än motståndarna…

6 gillningar

Tänk om man hade sett denna förbättring i oktober-november. Då hade man kanske kunnat övertygats om att laget under ledning av Anton är på rätt väg. Som det är nu så är det för lite, för sent.

Även om vi gör en push och slipper kval så måste slutsatsen vara att Antons grej absolut inte skall vara vår grej.

Det måste vara en absolut extremhändelse att en coach får nästan 90 matcher, inklusive en hel silly med komplett lagbyggnad utefter sin vision, och sedan leverera så klent, utan åtgärd.

7 gillningar

Jag bara konstaterade att man sett förbättringar på sistone på delar av spelet som varit uselt innan. Däremot så kan man se att mycket av de förbättringarna skett efter att man kastade om lite i tränarstaben. Men som alla vet korrelation är inte samma sak som kausalitet.

1 gillning

Jag tyckte det också var trevligt att se hur strategin förändrades mellan 1 och 2:a perioden. De slutade spela fast sig och försökte slå långa passningar förbi SAIKs höga forecheck.

Jag tror det är första gången denna säsong jag tydligt ser en taktiskt förändring i spelet. Men det kan lika väl bero på min begränsade taktiska spelupfattning framför TV:n.

4 gillningar

Upplevde samma sak, även mot Luleå.

Känns inte som Anton heller säger allt för mycket utan att spelarna själva tar ansvaret.

Tycker det är jättestarkt av laget! Men som du säger, trepoängarna måste in nu!

Så tror jag också. Så länge man har nåt att förlora under matcher så ser spelet mycket mer oroligt ut. Det är väl inte så konstigt egentligen såsom läget är

Bra! Om det stämmer. För det är också en sån sak som varit problematiskt, att man inte spelat på känsla utan efter ett SYSTEM. Men grejen är ju att ett framgångsrikt SYSTEM sitter i ryggmärgen och inte är nåt spelarna ska åka och tänka på. Man brukar ju ofta säga att de bästa lagen är självspelande pianon, men HV är ju mer av ett ostämt piano där en sjuåring försöker sig på fingervalsen…

3 gillningar

Om HV hade ett ledmotiv så tänker jag mig att det skulle låta i stil med det här:

6 gillningar

Inlärning handlar till stor del om lust, att skapa lust ingen grupp är en ledarskapsfråga.

Ser våra spelare lustfyllda när de kommer ut för match? Nej. Men efter 0-4 mot Luleå skiter de i vilket, snackar ihop sig spelarna emellan, kommer ut och vänder på steken. Det är lust det! Lust utan inblandning från AB.

Kan det bli tydligare?

1 gillning

Hahahaha! Vafan! :joy:

Delen jag gillar mest i videon är ändå hundens inlevelse, det ser ju verkligen ut som att den lider, och sjunger vid rätt tillfällen också.

Detta ämne stängdes automatiskt 24 timmar efter det senaste svaret. Nya svar är ej längre tillåtna.