Omgång 34: HV71 - Skellefteå AIK

så enkelt av saik kan göra mål i PP bara gå helt ohotat in o lägga en fösare som går in

Ja du Lillis. Torskar vi ikväll är det din förlust.

Varför ska det vara så jävla svårt att bara spela med de bästa spelarna?!

Sen känns den här matchen som Lillis envisa lilla försök att få igång Tedenby.

Det kostar uppenbarligen.

Ytterell-Lauridsen. Det är ett backpar som håller svag Allettan-klass!
Man måste sprida ut de svaga spelarna, inte para ihop dem.

Att wänna inte är i 1a är vansinnigt

Jag håller med lite där.
Lillis får ju för fan se till att visa lite stake nu och ställa krav på spelarna.
Tacklas vi? Spelar vi rejält och hårt? Har vi intensitet?

Teden skulle må bra av en defensiv roll i fjärde.

Nej. Då blir det ju precis som med forwards. En jämngrå sörja. Bättre att köra på sex backar och ha Ytterell på bänken.

Dags att Teden vaknar nu visar han varför han är i SHL o inte i KHL/NHL alldeles för inefektiv

Thuresson tycker det är en bra match…jaha, då tycker vi olika.

Jocke Andersson gör inte mycket väsen av sig. Centersidan är inte jättevass i år.

Lillis och ledningen har en alldeles för stor tilltro till Tedenby. Det är inte tack vare Teden HV fått häng på toppen utan spelare som t ex Ljungh, Wännström och Önerud.

Ner med Teden i en tredje där han får leka fritt. Han är inte och kommer heller aldrig bli en ledande spelare i en förstakedja.

Centersidan är direkt svag tyvärr, med Ljungh som undantag. Kvällens match visar återigen att vi är otroligt känsliga när ngn gubbe är skadad, då är HV ett gäng med breddspelare.

De senaste två har tyvärr sett väldigt håglösa, slarviga och tröga ut. Bådar inte gott…

Tycker överlag att hela ligan gått ner sig de senaste åren. Mitt intresse med tyvärr.

Lauridsen gjorde ett misstag som ledde till baklängesmål - ja. Men sen slog han passen från egen kasse som friställde den som så många härinne anser så fantastisk; Wännström. Lauridsen gör väldigt mycket bra saker som inte är flashiga och som syns hela tiden. Men han är en av ytterst få i dagens HV som kan slå en tvåzonspass på bladet.

Wännström i sin tur och i all sin fantastiskhet lyckas knappt ens få till ett avslut i friläget. Wännström ska vara den spelaren som ska vara tungan på vågen till HVs favör i en så här tät och jämn match. Men han är inte det. Och brukar inte heller vara det. Kanske därför han inte lirar i första längre?..

Att Lillis inte vet hur det är med Figren brukar vara ett dåligt tecken :frowning:

Håller med. Tycker Lauridsen på det stora hela är en av våra bättre backar. Slarvar göra hela laget, slänger konstiga passar likaså. Något som alla behöver ta tag i.

Ljung Thure och Teden i första nu,hoppas på effekt.

Shitkicker. Jag tycker inte Wännström är fantastisk. Jag konstaterar bara att han är klasserna bättre än en spelare som Bengtsson. Ändå behandlas han som kattskit.

Under Lillis är Wännström nr 10 sett till istid bland forwards. Vetefan vad de förväntar sig av honom. Mirakel de gånger han är inne?

När Wänna fick förtroende gjorde han det grymt bra. Därför fattar jag inte varför man envisas med att behandla honom som pesten själv.

Passningarna…håller div 5-klass

Så ofarligt…