Tiderna är inte goda när man möter ett traditionellt div1-gäng som Timrå och tänker allt annat än tre-enkla-poäng-tankar. När man med svettig panna och darrande röst försöker förklara för omvärlden varför man ger sig av till Husqvarna Garden en lördagskväll, för att halsa snordyr lågkvalitativ ölbärs och tröstäta popcorn. Självspäkning i sann luthersk tradition.
Det är dock inte supporterskaran som är i behov av späkning. Platt-trä’t borde dock sättas i arbete på de flesta ledande föreningsrumpor. Vissa mer än andra.
Men. Man tröttnar. Även i sin ilska över sakernas ting. Det kanske är dags att vända andra stjärthalvan till och bara le klentroget och köra handhjärtan hela vägen mot avgrunden. Ta en match i taget, även som supporter, inte titta på tabellen, alla de där grejorna, alla klyschorna som de som får betalt för denna fars, drar fram om och om igen.
Timrå har en rätt bra form sett till de tio senaste. Men borta har de förtvivlat svårt. De är lika dåliga som HV. Har åtta raka torsk och senaste vinsten kom den 28 oktober borta mot FBK.
”Alla lag bryter sina trender mot HV”, säger säkert nu någon.
Ja, så säger alla supportrar oavsett lag man håller på.
+1 på den med en eventuell detalj. Om Reber är tillbaka från JVM så hade jag kastat in honom i 4e på Pasics plats.
Missar Luoto går Reber in på den platsen i 3e.
Reber kan ju faktiskt göra mål så självklart ska han inte spela i A-laget det är givet. Men med så många borta antar jag både Luoto och Eriksson spelar ikväll.
Finns så klart variationer på det, men nu saknas väl endast Heponiemi som kan gå in och göra skillnad. Möjligen Reber också, men starkare än så blir det inte.
Otroligt viktig match ikväll när man tagit poäng i svåra matcher och får tillbaka ett par spelare. Det är nu man ska pussla ihop det och vinna övertygande.
HV har väldigt svårt för Timrå, 1 poäng på de 6 senaste matcherna
(2 möten detta år och 0 poäng - och 4 matcher förra året och 1 poäng).
Lander , Dahlén & Co brukar ställa till det för HV:s försvar.
Hv jagar dem i egen zon tills de tappar placeringarna och det blir enkelt att raka in pucken.
Jag är rätt pessimistisk och hoppas åtminstone på dåliga resultat för Örebro och Linköping - annars lär väl risk-prognoserna att få kvala hamna över 80%.