Omgång 35: Brynäs IF - HV71

Håller fullständigt med Detta var parodi på domarinsats. Man blir fan trött på att titta på hockey numera Dom skulle lika gärna ha lappar i en hatt för detta är lotteri.

Utvisningen och målet till trots… hv är så jäkla ofarliga framåt så det finns inte.

Jaha, det var den perioden. HV inledde bra, sen gjorde dommarna bort sig, och Felix bjöd på en liten tavla. Tedenby helt osynlig förutom en liten snurr när han tappade pucken i egen zon, vad har hänt Teden?

Aj fan tänkte inte på att domarna spelar för BRUNSÅS Förlåt :exclamation:

Hoppas HV har lättare att släppa domarinsatsen än vad jag har… Alla ”experter” snackar om att det är onyanserat domarhat överallt och att det bara ökar och ökar. Undra på det när vi har domare som gör såna här insatser!? De avgör ju matcher med de här återkommande genomusla insatserna. Snart kan man ju inte kolla på den här jävla sporten längre.

OBSERVERA: Att jag på inget sätt står bakom eller uppmuntrar till påhopp eller attacker på domare! Jag uttalar bara mina egna känslor kring utvecklingen av svensk hockey. Jag tappar intresset allt mer. Och det finns anledningar till det.

Och nu fick vi höra om domarens krystade förklaring Va TRÖTT man blir :imp: :imp:
Å inte blir man gladare när Persbrant kommer in med reklam

Jag vet inte.
Är väl inte galen över den utvisningen, man har sett värre…

Däremot såg vi regelrätt fusk från Brynäs som, väldigt osportsligt, försökte göra ett byte efter en iceing.
Vet inte om det finns en regel mot det där, men snyggt är det inte.

Hans Abrahamnsson skrev i AB att det var fel och domarn säger till Bengtsson att ha har armbågen i ryggen vid fallet. Hur skulle han kunna reagera när han blev fälld.
Det kunde blivit en rejäl skada på Bengtsson när han fälldes och hade huvudet in i sargen.
Mycket svagt domarbeslut.

Bedrövligt med fet text.
Och vad gör ens Felix Sandström i HV71? Killen kan ju inte fånga en badboll.

Nej Sandström har tyvärr inte varit lyckad i HV. Känns inte som han tagit ett enda kliv framåt sen han anslöt under förra säsongen. Synd.

“Han måste ta den för armbågen åker upp”. Men okej. Erson trillar ju bara in i Bengtsson hundradelen före. Sandlådenivå!

Och vad ska han göra på målet då?
Lätt när någon styr pucken framför honom så den hamnar hos Kellman istället

Helt klart ni som lyssnade i pausen fick höra att det inte var Sandströms misstag utan att pucken styrdes precis innan :exclamation: :exclamation:

Hv är ofta för dåliga på att ta ut pucken från farligt område.

Det ser lojt ut. Som att man lika gärna spelar framför eget slott som någon annanstans på planen.

Nä, detta bådar inte gott. Extremt oinspirerat och lojt. Heöt ofarligt.

Ja såg det på reprisen. Inte Sandströms fel. Tycker dock inte han utvecklats sen han kom till HV.

Bedrövlig start på andra… håller på att rinna hv ur händerna detta

Fantastiskt dåligt nu av HV…ser slagna ut

Lägstanivån är verkligen låg i år. Riktigt tråkigt att se.

Och vad ska han göra på målet då?
Lätt när någon styr pucken framför honom så den hamnar hos Kellman istället
[/quote]
Helt klart ni som lyssnade i pausen fick höra att det inte var Sandströms misstag utan att pucken styrdes precis innan :exclamation: :exclamation:
[/quote]
Ehh, nää. Jag sa direkt på första reprisen att kommentatorn va ute och cyklade. Syndes rätt tydligt + att man ser hur Felix reagerar.
Men det finns ju en del personer här som vägrar öppna ögonen och ser bara det dom vill se istället för att kolla på vad som egentligen händer.