Omgång 35: HV71 - Västerviks IK

[size=150]HV71 - Västerviks IK[/size]

HV möter Västervik i ett smålandsderby på onsdagen i HG.
Efter förlusten i Ö-vik på fredagen mot Modo så är en seger
att föredra på onsdagskvällen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Saxat från JP
Så här formerade HV71 laget på tisdagsträningen inför onsdagens match mot Västervik.

Målvakter: Jonas Gunnarsson, Filip Larsson.
Backpar: Chad Billins – Alexander Ytterell, Daniel Bertov – Andreas Söderberg, Daniel Norbe – Victor Sjöholm, Hugo Fransson – Jesper Kokkonen.
Kedjor: Tommi Huhtala – Tyler Vesel – Fredrik Forsberg, Myles Powell – Taylor Matson – Christoffer Törngren, Jonathan Davidsson – Marcus Davidsson – Jonathan Wikström, Pontus Netterberg – Max Wennlund – Måns Lindbäck – David Ullström.

Saknades: Simon Önerud (skadad), Zion Nybeck (skadad), Nichlas Torp (sjuk), Emil Andrae (sjuk).

Är nästan 100% målgaranti på Powell här

Saxat från JP
Efter att ha råkat ut för en andra sväng med covidsmitta är HV-forwarden Christoffer Törngren redo att göra sin första match sedan den 30 december.

Och det blir årsdebut hemma mot Västervik i en nykomponerad, på papperet spännande kedja.

Christoffer Törngren fick stora delar av förra säsongen förstörd av covid. Medan andra smittade i laget kunde komma tillbaka relativt snabbt satt viruset länge i den törngrenska kroppen. ”Covid-19 är konstigt. Man kan känna sig riktigt bra och tänker att ”nu kan jag köra igen”. Men man hinner inte ta mer än några skär innan kroppen säger ifrån”, förklarade han för JP/Jnytt inför säsongen.

När HV71 på nytt fick in covidsmittan i truppen i början av januari var Christoffer Törngren åter igen en av dem som drabbades värst.
– Men det var bättre den här gången, inte alls lika tufft som när jag hade covid under förra säsongen. Jag fick vara hemma en vecka och missade avresan mot Norrland förra veckan med en dag, säger han.
– Jag var hemma och tränade istället och när man har varit sjuk och inte har spelat på länge är det bra att komma igång på det viset. Men nu ska det bli skönt att spela igen. Jag känner mig pigg i benen och det ska bli kul att vara med igen.

En spännande comeback väntar för Törngren, inte minst eftersom han ingår i en helt nykomponerad kedja tillsammans med Taylor Matson och nyförvärvet Myles Powell, som gjorde sin första träning med sitt nya lag i måndags.

Christoffer Törngren gör årsdebut mot Västervik i en kedja tillsammans med Myles Powell och Taylor Matson.
– Vi börjar hitta varandra mer och mer. Vi har ju bara tränat två gånger ihop och nu blir det lite annorlunda när det blir match men förhoppningsvis funkar det ännu bättre då. Det ska bli kul att spela med två högerskyttar som båda har bra skott och är bra skridskoåkare. Det är klart att det alltid tar lite tid innan samarbetet sitter men jag tror att det ska bli bra.

Myles Powell, som nu alltså ställs mot sin tidigare klubb Västervik, har redan med eftertryck visat hur kvick han är på skridskorna. På fartövningarna på tisdagsträningen imponerade kanadensaren stort. Och att Törngren kan åka fort vet vi sedan tidigare, så det lär gå undan på kanterna när den kedjan är inne på isen.
– Han (Powell) är jättesnabb och Matson är också snabb. Det gäller att vi hittar varandra i fart bara så ska det här nog bli jättebra, tror Christoffer Törngren.

Kan Törngren få upp farten som vi är vana vid så kommer det att gå undan i andrakedjan. Ska bli spännande att se vad den kedjan kan utvecklas till. Jag tycker att laguppställningen absolut ser tillräcklig ut för avancemang till SHL. Även på backsidan. Det gäller bara att man sätter ett spel som gör att var och en kan spela på sitt max, vilket vi ju inte har sett ännu. Om jag får titta i spåkulan så kommer Måns att vara en nyckelspelare i slutspel. Skulle vara fint om han fick mycket speltid. Han ligger redan nu bra i +/1 och GWG för att vara en spelare med så undanskymd roll.

Strukna spelare:
Simon Önerud, skadad
Zion Nybeck, skadad
Jonathan Davidsson, sjuk
Emil Andrae, sjuk
Jesper Kokkonen, sjuk
Daniel Bertov, osäker
David Ullström, osäker

Tror de blir en bra match ikväll…
Känns som vi bör komma ut taggade till tänderna.
Nu kör vi!

Har en biljett som jag inte kan använda idag om någon vill ha den, skicka ett pm isåfall.

Laget ikväll:

Tog nästan hela grundserien att bänka kookonen. Men äntligen är vi där.

Han är sjuk står det… :wink:

Många sjuka, även Wikström struken läste jag. Undra hur nära matchen var att bli inställd?

Är det Covid som härjar i laget?

Ingen aning, behöver det ju inte vara. Men brukar väl inte bli så många sjuka samtidigt annars. Om inte Ulla dragit in magsjukan eller något.

Stort jävla manfall ikväll fyra sjuka! Fan också.

Vad säger ni om den listan? :slight_smile:

Vetlanda…

:laughing: :laughing:

Japp såg detta nu.
Verkar som covid slagit till igen. Surt.

Kämpa hv!!