Omgång 35: HV71 - Växjö Lakers HC

Dags för en matchtråd nu tycker jag…

Hv förlorade senast mot Linköping med uddamålet, hoppas på ett revanschsuget Hv som blir av med växjö spöket…
Tror på vinst idag o bra tryck på läktaren.

go hv

Japp, dags för tre poäng men kommer att krävas hårt jobb. Växjö förlorade mot Frölunda men vann skotten stort och förlorade bara på sin uddlöshet. Rosen märkligt anonym

Något som var positivt med matchen i östergötland var att man gjorde fyra mål. För övrigt så gick ju andrakedjan att åter igenkännas. Jag hoppas HV tar med sig detta till dagens match. Blir besviken om man inte ordnar tre poäng i eftermiddag.

Goalies

  1. Gunnarsson, Jonas
  2. Wesslau, Gustaf

1st Line
22. Petrasek, David
25. Karlsson, Mattias

  1. Sundh, Oscar
  2. Davidsson, Johan
  3. Jämtin, Andreas

2nd Line
33. Fälth, Elias
27. Williamsson, Jesper

  1. Fasth, Jesper
  2. Krog, Jason
  3. Rakhshani, Rhett

3rd Line
46. Trygg, Mats
5. Luoma, Mikko

  1. Nilson, Marcus
  2. Carlsson, Patrik
  3. Dyk, Sebastian

4th Line
55. Fernholm, Daniel

  1. Ledin, Per
  2. Bengtsson, Anton
  3. Strandberg, Sebastian

Extra Players
79. Lindström, Johan (RW)

Faktiskt en ganska viktig match idag. Vinst - häng på i toppen. Torsk - hamna i mittenträsket där man kan pendla fyra placeringar på en omgång…

Dags för ännu en Krog-show? JA TACK! :smiley:
Tror att det kommer att bli en riktigt bra match idag!

Skönt att inte Unger kommenterar

Viktigt att Wesslau kliver fram som i början på säsongen nu, och visar att han är en av ligans bästa målvakter igen. Där kan det avgöras.

Spännande att se om laget kan höja sig och om klacken kan bidra med lite klackverksamhet och inte peta näsan halva matchen!!
3 poäng är ett krav. Från oss alla till laget i vårt hjärta.
Förlust och man tappar i toppen och hamnar i ett getingbo i mitten och surras man upp där ja då är man snart nere för räkning.

Sätt in andrekeepern istället. Wesslau har inte lyckats höja laget de sista matcherna och gör inte han det är HV ett byte som tyvärr lätt viker ner sig.

Pigg inledning av 18-9-8

Miko Louma fortsätter att göra bort sig… Satan så dålig han är… Går inte påpeka nog många gånger

Fast som vanligt ser ju hela HV ut att vara under isen… När ska formen hitta tillbaka… Har sett det här för många säsonger nu… Att HV spelar bra fram till November sen skiter sig allt vad spel heter…

Vilken indianhockey!!

“andrakedjan” är het. Snyggt gjort av Fälth nyss. Men HV´s backar är bra svajiga i egen zon.

Fast PP är riktigt riktigt uselt…

Kan vi hoppas på ett PPmål?

Kan dom lära sig att vinna en tekning eller??

JAAAAAAAAAA

WILLIAMSSON!!!

Snyggt mål och kul för Williamsson.

Men, Växjö höll på att göra mål pga Luomas “rensning”. Jag gillar inte att specialstudera spelare men man ser alla mistag som Luoma gör just nu…

precis innan satt jag och ville riva av håret när han bara står som ett mähä framför mål och kollar på när Växjö är på väg att göra mål :imp: