Exakt allt i försvarspelet ser sämre ut efter att Blomman kom på att han är bättre på backar och bytte lite mysigt med Rahm.
Sparka blomman, sätt Rahm som HC. Absolut 0 att förlora på det. Kan inte bli värre än det Blomman tar i.
Synd att man inte snodde Abbot
Att HP är 13e-forward är hål i huvudet givetvis. Men vem är förvånad. Om någon undrar varför han hellre spelar i Malmö nästa säsong så behöver de inte titta långt för att hitta en drös förklaringar att välja mellan.
LaLeggia. De andra kan förlora
Abbott hade aldrig funkat i HV. Blåser för högt i pipan och gapar för mycket.
Snela HV. (Skjut mig)
Gärna. Sen ta in Challe B som assisterande. Glad gubbe som kan lätta upp stämningen lite. Kan dessutom sin hockey.
Tror inte det är något Abbott effekt. Det är bara att de har turen att möta ett värdelöst HV71 i hand debut.
Nog tidigt o prata om effekt av tränarbyte.
Sist vi möttes blev det 6-1….
Mja.
De ser rätt visset ut va?
Byt coach bara för att se vad som händer, det går väldigt dåligt. Har man prövat något ett tag och gett den flera chanser och det fortfarande inte funkar, då bör man byta, lite som pokerspel.
Beviset på det här är enkelt, det är bara att se efter hur många matcher vi vunnit den här säsongen.
FBK med fem raka förluster och ny tränare
HV71 med kontinuitet och hemmaplan
Varför är det bara ett lag med tydliga linjer i spelet?
Det här är en av säsongens lättaste matcher att vinna.
Tycker domarna missade minst en FBK-utvisning, och tog en ganska löjlig på Ang
Övertygad om att Hv71 åker ut i år. Vem sätter emot?
Noterar att coacherna i FBK båset inte spelar ficktennis.
Nåt ta efter.
(Ja, HV leder ficktennisligan å det stör mig)
Vi kan inte fortsätta hoppas att det “lossnar”. Det har inte gjort det på två säsonger. Det här är inte otur. Det är inte tillfälligt. Det är strukturellt.
Det räcker nu.
Bryt kontraktet med blomman NU. Visa att det finns krav. Visa att HV71 fortfarande är en elitförening.
Alla ser det, de flesta sedan sjätte omgången. Kejsaren är naken, kontinuitet hela vägen ner i allsvenskan med den här ledningen.
Det blir allsvenskan… garanterat.
Kontinuitet är det absolut äckligaste ordet jag känner till för tillfället.
Ja vad ska man säga. Vi har en kedja som kan spela 1-0 resten 0-0. Vi kommer knappt in i offensiv zon väl där tappar vi den direkt. Ska vi lyckas göra mål så är det på bekostnad av misstag från Färjestad.