2p borta mot ett formstarkt DIF! Sett till förutsättningarna ett bra resultat. Sett till matchen känns det onödigt att det inte blev 3p. Skönt för Söderström att revanscherna sig i straffläggningen genom tre räddningar, för båda målen och särskilt det andra såg inte helt otagbart ut.
PP såg hyfsat ut. Matchen såg ändå hyfsad ut. Delar inte uppfattningarna här inne att det såg förjävligt ut i tredje. Det var jämnt och HV blev lite darriga, men de redde ju ut det.
Man måste slipa bort det här med osäkerheten i ledning i tredjeperioderna för det är inget man vill ha med sig in i slutspelet. Och några spelare måste kliva fram mer och bli synligare i spelet i hela matchen. Tänker då främst på Abbott, Önerud och Thörnberg.
Nej ikväll såg det oengagerat ut från honom. Han har inget självförtroende i avsluten heller. För ett par säsonger sen hade han gjort 2 mål med de lägen han hade i denna matchen. Men han kommer nog igen.
Kan inte riktigt hålla med! Första målet är ju ett stenhårt skott från nära håll rakt upp i krysset. Inget målvakt hade tagit det skottet. Mål 2 ska han givetvis ta
Jag håller med om allt det andra: det citerat ovan är inte i närheten av min syn. Man redde inte ut det, man kom ut som en säck potatis, tappade en stabil 2-0-ledning och var milimetrar från att åka hem med noll poäng. 1 skott på 15 minuter i tredje. 2-11 i skott i tredje. Det är jävligt långt från “jämnt”.
Det var ett lag på plan de första 10 minuterna innan skeppet började att räta upp sig.
Tycker han bidrog med massor den här matchen och även på senare tid. han vinner puckar i egen zon i anfallszon skapar chanser. Tycker han ser mer komplett ut än på länge, Spelar mycket mer fysiskt och är stark i närkamper vilket han inte varit i närheten av förr. Det lilla som saknas är att han borde gjort 20 mål med dom lägen han och hans kedja skapar.
Men det går i omgångar. ibland siktar man på fel kryss och ibland på rätt och då blir det ketchup.
Matchen i sig var helt okej. Ganska jämn match men HV skapade fler heta chanser och det var nog rättvist med 2p.
Thörna får trycka dit 2 mål och har ett gäng lägen i slottet på direktskott. Tycker det ser bra ut för framtiden, Örebro nästa, borde bli mycket lättare match och 3 poäng men man vet aldrig med det laget och sin effektivitet vissa matcher.
Nej det är kanske lite mycket krävt att han ska ta första, men han såg oerhört seg ut i hela det anfallet från Dif. Så situationen borde inte ha uppstått, men när den väl gjorde det så var det väl otagbart. Men andra ser han inte ens ut att förvänta sig för han reagerar oerhört (för)sent. Där borde han varit med bättre.
Men skönt som sagt att han fick revansch på straffarna!
just nu ser det bra ut, målet för hv var topp 6. Skulle tabellen sluta som det ser ut idag är jag mer än nöjd. Jag skulle naturligtvis bli missnöjd igenom om man åker ut i kvarten, men en tredjeplats och semi vore ett jävla fall framåt. Inte för att jag i den stunden skulle kunna känna något annat än bottenlös depression, men ändå…
Skrev detta inför första matchen i dubbelmötet mot Rögle, Looking good so far, matchen innan tog vi även 3 poäng mot Karlskrona.
3/10 matcher avklarade 8/30 möjliga poäng. Härnäst väntar Örebro som också borde kunna rendera i minst 2 poäng.
Efter våran förluststreak på 4 raka matcher så har vi nu spelat 8 matcher. Varav vi har vunnit 6 matcher och förlorat 2.
Samtliga matcher har vi tagit poäng i. Totalt har vi tagit 18/24 poäng på dessa 8 matcher vilket blir ett snitt på 2,25p/match vilket är JÄVLIGT bra. Inte lustigt vi plockar i på Frölunda i toppen
Säga vad man vill om hur spelet sett ut men just nu visar vi styrka och tar dessa extra poäng som vi tjatat om. Det bästa är att sista 2 matcherna tycker jag defensiven ser än bättre ut och vi skapar fler farliga chanser än tidigare även om skotten inte visar lika kraftigt övertag som vi brukar ha. HV71 varvar upp inför slutspurten.
5+ Martin Thörnberg.
4+ Christoffer Persson.
3+ Kristofer Berglund.
2+ Lawrence Pilut.
1+ Ted Brithén.
Matchens snackis: Bengtssons mål. De flesta på Hovet, liksom sekretariatet, verkade tro att HV:s 1-0 mål
hade underkänts efter en hög klubba på Anton Bengtsson. Men sent i perioden ropade speakern ut att det
faktiskt stod 1-0 till HV, och inte 0-0 som det stod på resultattavlan.
Beskedet togs emot bra från apklacken