Omgång 36: HV71-Timrå IK

20 nov. Snart 12 raka matcher.

sköönt

LEDDA! och fernholm… :smiley:

Det var det bästa både Leddan och Fernan gjort på mannaminne…

Per Hallin med bravur!!! :unamused:

Om det innebär sen förra säsongen. Då ledda var riktigt het ihop med sundh och fasth. :laughing:

NU MÅSTE DET BLI MÅL I PP!!!5-3 i 1,11 :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation:

Ett logiskt resultat.

HV håller nollan för tredje matchen i rad.

Tikarna (the bitches) blir nollade för tredje matchen i rad.

In your dreams!

“Johan Davidsson tjalalala” sjunger publiken för att fira in dagens seger. En medioker match är över och HV71 var aldrig särskilt hotade. Timrås oförmåga att skapa chanser är smärtsamt tydlig matchen igenom.
Härligt summerande av AB!!
2-0!! Ja inte blir man skrämd av dagens spel IGEN :exclamation: :exclamation: :exclamation:
Helt ok att inte släppa in mål men det görs ju inga knappt framåt heller och vaknar inte PP till liv snart ja då rackarns tar det bonnstop i kvarten. Ngt måste hända…Alla uppsättningar som glider ut i PP går väl in med självförtroedet instoppad i suspensoaren. :wink:

länk till tifobild

En riktig poop match, men vi håller nollan för 3e gången och 3pinnar in på kontot.

Haha. Rolig text.

Go vinst att trösta sig med efter JVM finalen, alltid bra att hålla nollan och knipa 3 poäng :smiley:

Det var en skön seger men det är ju som så att man börjar bli lite orolig hur det fuskas i det offensiva spelet där man verkar ha tappat bort det kreativa tänket med varierande styrspel kant/mitt/kant, alltför ofta eller ganska ofta om man ska vara ärlig så dumpar spelare pucken in i offensiv zon och förlitar sig på att lagkamraterna ska sköta jobbet numera verkar det som. Vad sänder det för signaler till lagkamraterna? Defensiven går inte att klaga på, den sköts med bravur numera men jag man ser ju tydligt att offensiven har ju fullständigt gått knall i där det inte finns det utrymmet för att våga, utan köra mer på säkerhet genom dumping. Något jag aldrig gillat sen Älgjägarens tid.

Som sagts i intervjuer dock så inbillar jag mig att man gått på en stenhård väg att defensiven skall sitta och sedan får det offensiva “bara lösa sig”, tills vidare.
Någon/några matcher till med stabil defensiv, så att laget får självförtroende och vågar tro/lita på den, så tror jag man kommer att börja arbeta med att få till offensiven.

word

word

Hv har alltid svårt för de Sämre lagen och jag är väldigt nöjd över försvaret och det ser tryggare ut nu när inte Louma är med.
Att hålla nollan 3 matcher i rad är betydligt mer svårt än att göra 3-4 mål framåt så jag tycker hv gör helt rätt och detta ger oss poäng sen vill man ju självklart se fler mål men de kommer snart.
Jag tycker i ärlighetens namn inte att de spelar så illa utan de gör allt rätt utom mål…Hur många lägen hade inte Jämtin? 6 stycken…

Jag tycker den kedjan med sund, kapten och Jämtin var bra om man bortser från att de inte gör mål och här synt tydligt att det skulle behövts en målskytt alla Voutialinen där för då hade de nog varit många mål…

Alla kedjorna är ju med och bidrar iaf och Ledin var ju grym idag både i bp och i spel 5-5. Jag undrar dock hur lång tid det kommer ta innan louma byter klubb, jag kan inte tänka mig att han är nöjd med att inte få spela men jag tycker Dahlen gör rätt, prestationen är viktig och han gör tyvärr för många misstag och vi har 6 backar som är bättre i nuläget och snart även 7 då fanten kommer tillbaka.

Allt tjat om pp…Ja visst ska man göra mål där men tänk er istället då de lossnar, då gör vi två mål till per match typ och vi vinner ju redan som det är så det är ett stort sparkapital där samt att vi skapar ju lägen redan så det är bara ett skitmål som behövs sen kommer det säkert att lossna för killarna KAN spela pp utan tvekan.

Säsongens tråkigaste match? Inte ens 50 inlägg i tråden. Jag sov genom period 2. Ja… Kul med elitserielunk! :laughing: :laughing: :laughing: