Omgång 37: Frölunda HC - HV71

Vilken underbar kämpainsats,bästa bortamatchen i år,största nollan av dem alla,PW,absolut bäst i ett för kvällen magnifikt HV!

Ja, hoppas det fortsätter nu? Ahrla kan då ge en injektion.
Ingen välspelad match men det gäller och kämpa om man ska vinna och det gjorde de idag.

Så otroligt gött med seger och extra gott mot Frölunda!
Blir lite som att man vunnit SM guld när man slår Frölunda då nästan hela Borås håller på Frölunda!

Stabil och väl genomförd match!

Helt klart frustrerade. De blev ju t.o.m utbuade av delar av publiken vid slutsignal.
Hade förväntat mig lite mer desperation av laget också, men de var lite loja idag.

HV då?
En laginsats, där försvaret från första minut spelade tätt, tätt på Frölundas forwards.
Nyckeln ikväll blev aggressiv forecheck. Det förstörde Frölundas frejdiga anfallspel.
Det är iallafall min analys. Vet inte om nån håller med.

Tack som fan HV!

Fan så fint!

Ja en riktigt fin skalp där, alla i laget gjorde det riktigt bra.

Gillar lagets försvarspe & pass idag. Sen kul för pw att få hålla nollan igen.

Hoppas albrant kan tillföra det lilla extra nu framåt. Så hinner hv bygga ngt bra till slutspelet.

Dock snyggare än en jävla marulk :smiley:

Mycket bra match och Frölunda kändes trötta och frustrerade sista halva matchen.
Grymt bra försvar med hög forechecking där b.la Lias, O’Byrne och PW utmärkte sig ordentligt.
Andra raka nollan på bortaplan dessutom. Lägg till Pär Albrandt så var det en superblå bra dag.

Kommer bli en fröjd att stämpla in på Volvo imorgon.

Njut av varje sekund!

Bästa dagen på länge, och fler spelare in verkar det ju jobbas på. Kul!

Tycket matchen höll ett ganska lågt tempo, en del av gameplanen kanske? Men viktigast att vi tog 3p och återigen får häng på 6e platsen.
PW solklart bäst, känns som han är bättre när han verkligen får förtroende att stå flera matcher i följd.
Bra HV kväll minst sagt.

Otroligt skönt me vinst, inget skönspel men en krigarinsats. Såg faktiskt i de 2 första några småmoment av Christensen som bådar gott att han är på G, hans skridskoåkning var bättre, rörelsen i anfallszon var bättre. Hoppas de är påväg o släppa nu :smiley:

Var med störst sannolikhet en del av gameplanen att sänka tempot så att frölunda inte skulle få utnyttja sin speed. Väldigt bra genomför bortamatch!

Gillar hur vi störde deras uppbyggnadsfas flertalet gånger i både deras egen zon eller i mitt zon.

Tycker dock vi var lite sega de första 10 minuterna varje period, för att sedan spela oss in och ta över.

Är dock riktigt irriterad över alla de gånger de körde på, slog på PW. Domarna gjorde inget åt det, hade det varit omvänt hade vi säkert fått flera utvisningar mot oss.

Angående klagandet från publiken så tyckte Rönnberg att domarna gjorde en bra insats och han hade nästan kunnat se nån dive på sina egna: youtube.com/watch?v=8bl3CW9lWjQ - presskonferensen

Ville inte jinxa genom att skriva under matchen. Riktigt bra insats på varenda gubbe i dag och en helgjuten laginsats- riktigt kul att se! Kändes nästan som att det var 2010 igen…

Fy FAn… jag är i fuckin jävla västerås idag på jobbresa… missade att gå på hockey i den stad jag bor (fisklunda)… skit, men fan vilken härlig läsning här på forumet!!!

Piska fusklunda är blad det skönaste som finns… tyvärr så kommer jag inte in till jobbet i gbg förens på torsdag, men då skall jag hänga ut min hv-tröjja i lunchrummet!

Håller med. Väldigt sällan domarna tar en utvisning för en kamikaze mot målvakten - något dom bör rannsaka sig själva.
En spelare som kommer i 100 knyck mot en fast stående målvakt, bryter in och kör på kan sluta väldigt illa.
Domarna bör uppmärksamma detta och markera att detta är inte acceptabelt.
Ska maila imorgon och skriver vid svar.

JP-femman

5+ PW. Räddade 27 av 27 skott och höll nollan för andra matchen i rad.
4+ Lias Andersson. Född 1998, tog för sig på ett mycket bra sätt och spelade helt respektlöst i Scandinavium.
3+ Emil Johansson. Ny bra match av Johansson, som var följsam och gjorde få misstag.
2+ Kevin Stenlund. Ledde fjärdekedjan på ett bra sätt. Skapade mycket med sin storlek och styrka.
1+ Mattias Tedenby. Visade vägen med ett påpassligt 1-0 mål. Ett ständigt hot offensivt.

Johan Lindbom. -Haft en tendens att bli passiva i början av matchen. Vi står upp helhjärtat hela vägen in. Kommer betyda att vi får den där offensiva kraften som vi har saknat lite.(Pär Arlbrandt)
Roger Rönnberg. -Vi gjorde ett försök i den tredje perioden, men det stannade just vid ett försök.