Omgång 37: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Sraffseger mot DIF i torsdags och fjärde vinsten i rad ska bli femte segern mot
Örebro på lördagskvällen eller? Laget mot Örebro är samma som vann mot DIF
på torsdagskvällen. Laine och Reese är fortfarande skadade. Arlbrandt petad igen.

Linbom inför: hv71.se/artikel/itjiaiy5z-3 … ebro-hemma

JP: jp.se/article/arlbrandt-fort … r-truppen/

Shl: shl.se/play/video/15394555

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Vi har haft stora problem med Örebro, ett lag som dock är sämre denna säsong.
Thörnbergs återkomst är mycket viktig, framförallt att vi får igång vårat PP.

Linus Söderström vaktar igen tydligen, och med denna utvecklingen så har vi snart en kaliber som Stefan Liv.
Pär Arlbrant. Inget hört och tveksam till en fortsättning i Hv71. Jag tror inte det.

Forza Hv71 och macces episka matchtrådar.

Tackar alltid trevliga sir Ward :slight_smile:

Örebro är inget lag man kan underskatta på något vis, då blir det förlust. Vill minnas att Hv ledde med ett par mål senast man mötte Örebro i Kinnarps, men att man föll ihop totalt. Ikväll gäller det att åka skridskor i 60 minuter, få hål på Hudacek tidigt samt hålla ihop defensiven som Hv gjort så bra.

Ajdå, Arla petad igen alltså!?
Inge bra tycker jag, då tror jag tyvärr som Sir Ward, att han lämnar snart.
Hoppas dock fortfarande han är kvar säsongen ut, tror han bli en joker i ett slutspel.
Går Arlas kontrakt ut efter säsongen?
Om han går till Lif är ok, vill helst inte stöta på Arla i ett slutspel.

Örebro ligger risigt till, men de har en del bra luriga spelare.
Känns som de kan vinna likväl förlora mot alla lag, upp och ned.

Sist i Kinnarps så vart de utspela efter 1a, låg under med två tror jag?, sen vände de och vann med 3-5?

Tror iaf på seger ikväll.

Stämmer bra att hans kontrakt går ut efter säsongen.

Stämmer bra det med 3-5 och den jävla matchen har jag förträngt - med eldvatten :wink:
stats.swehockey.se/Game/Events/301024

Det blir krossafton ikväll då Hudacek inte kommer göra om en sådan match mot HV som han gjorde sist.
Samt att HV är riktigt på gång nu, alla spelare börjar vakna till, formationerna börjar hitta bättre kemi mm.
Fast vi har ännu inte haft den där överlägsna matchen ännu. Kommer den idag kanske?

Förstår inte hur de kan peta arla. Inte hans fel att det gått troll i pp. Alla utom tränarna kan väl se hur dåligt pp funkar när #5 är på isen.

Jag litar på dig och har själv en finfin känsla som säger stor kross. Släpp pucken för böveln.

Nu du PW, nu har du chansen att visa att du vill slåss om förstaspaden! Jag tror på dig ikväll!

viktigt att vinna. alltid, men mest för att örebro är ett bonkegäng.

ÖHKs chanser står och faller med Julius Hudacek. Hoppas inte han har en magisk afton ikväll.

Brännström, vilken kille :astonished: :astonished: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :astonished: :astonished:

Bra start och vill ha ett snabbt mål - sen regnar det in.

Brännström kan bli precis hur bra som helst.

slarvigt…

Hade det varit Borgman som tacklat hade det blivit matchstraff… trors att tacklingen såg ok ut :slight_smile:

Japp. Sen hade det blivit typ 3 matchers avstängning.
Men men… det är skillnad på folk och folk…

Jaaaa PP :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: