Omgång 37: HV71 - Västerås IK

[size=150]HV71 - Västerås IK[/size]

Dags för hemmamatch mot Västerås i HG. Kanske är
dags för revansch för den otroligt dåliga matchen i Västerås
förra gången lagen möttes.David Ullström är med i matchtruppen
igen efter sjukdom enligt JP.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

I de två senaste omgångarna har motståndarnas tränare öppet sagt efter matchen att de inte är imponerade av HV. Inte ens bottenlagen har respekt för oss längre. Samuelsson sågar toppkedjan och kallar deras spel för ‘veterantempo’. Vågar man hoppas på en reaktion och bra spel i 60 minuter mot VIK.

ulla verkar spela imorgon

Förstår verkligen vad tränarna menar när de säger att de inte imponeras av Hv71.
Det har vi skrikit länge att vi inte är bra. Men oftast tillräckligt bra individuellt som gör att vi vinner matcher. Men som lag imponerar vi inte. Det som ändå är det värsta är att vår tränare inte får ihop det. Eller är det för dåliga spelare? Tror inte på det utan det handlar mest om vårt energiflöde som slösas bort med den spelstil vi har. Gång på gång dumpar vi iväg den svarta när vi äger den och ska anfalla. Idiotiskt enligt mig.

Det finns tid kvar att sätta ett spel men det börjar bli ont om tid.
Att vi nästan tappar en 4-0 ledning mot Hästen borde verkligen ge signaler.

Västerås har en helt annan trupp och här kan vi inte bjuda på mål samt spela 60min.
Hur många minuter spelar Ulla tro innan han tvingas kliva av är min fråga för dagen?

Idag vill jag se leverans från Powell. Strålande debut, svag uppföljning.

Idag vill jag se Ullström göra skillnad. Jag vill i alla fall se tendenser på att Ulla kan komma att bli ett så bra tillskott som vi hoppats på.

Idag vill jag se HV ta tre poäng.

+1 x 3

Jag vill se ett konsekvent spel i 60 minuter, utan några större svackor.
Sen vore det såklart trevligt om ovan också slår in!

Tror vi får ge Ulla chansen att komma in i det först.

Däremot övriga truppen: släpp handbroms och kör nu i minst 60 minuter. Skulle vilja påstå att samtliga spelare såhär långt (möjligen med undantag för Andrae och Sjöholm) underpresterat sett över 36 matcher.

Laget mot VIK:

Saxat från JP
HV71–Västerås
När: Fredag 4 februari, 19.00.
Vad: Hockeyallsvenskan, omgång 37.
Var: Husqvarna Garden.

Läget i HV71: På frånvarolistan finns sedan tidigare Simon Önerud och Zion Nybeck. Nu är även Jonathan Davidsson på den listan. I matchen mot Vita Hästen blev Davidsson tacklad mot sargen och tvingades utgå. Enligt Tommy Samuelsson behöver han därför genomgå ”hjärntrappan” innan han kan vara tillgänglig för spel igen. Däremot är David Ullström, som missat fem raka matcher, redo för spel igen. HV71 toppar tabellen på 78 inspelade poäng.

Läget i Västerås: Ligger sexa i tabellen med 59 poäng och har en något svajig form. På de fem senaste matcherna har man tre segrar och två förluster. I den senaste omgången förlorade man mot Västervik på hemmaplan med 3–4. Senaste Västerås och HV71 möttes vann Västerås med hela 7–2.

JP/Jnytts Martin Andersson tippar 4–2

Npgon som vet om Norbe är petad eller sjuk?

Så här skriver HV71:
Laget mot Västerås!
Ullström är tillbaka i laget och går in som center mellan Wennlund och Lindbäck. Saknas gör Önerud (skadad), Nybeck (skadad), J.Davidsson (skadad) och Norbe.

Så det går ju tolka som att han är petad. Men vad vet jag.

Han går före Bertov i min bok.

Norbe var väl den som blev upplurade på läktaren när Maranis i Via hästen gjorde det där solomålet. Men ja han ska gå före Bertov alla dagar i veckan.
Dock kul att Sjöholm verkar gjutit sig in i backsidan som en topp4 back

Norbe är en tvåvägsback. Bertov är en defensiv back. Vi har redan Torp, Sjöholm och Söderberg. Att Norbe inte går före exempelvis Söderberg och Bertov är ja, lite dumt.

känns ångestfyllt, man hoppas på vinst men livrädd för att bli totalt utspelade igen

Asså. Idag inleder jag ändå med att välja glädjen. Visst. Det var inte en bra sistaperiod mot Vita hästen. Men de två första perioderna var faktiskt riktigt bra. Det var ett HV jag inte sett på väldigt, väldigt många omgångar. Jag hoppas man kan fortsätta på den vägen.

Cmore krånglar såklart just idag… :frowning:
Jaja, tur det finns fultv då…

första matchen man bevittnar på MYCKET länge får se vad kvällen bjuder på! :sunglasses:

Vilka lägen…