Omgång 38 (25/26): HV71 - Linköping HC

HV71 - Linköping HC

Plankan. En bredare bit sågat trä. Det är temat för kvällen.

Oavsett hur utkomsten blir av dagens drabbning så kommer lhc bli iklädd rollen som plankan. Antingen i sjörövar-stil, där plankan är gången fram till stupet ner i den mörka hockeyallsvenskan, eller som en räddningen, där vi med darriga ben tar oss över avgrunden till fast mark och plats 12.

Mitt i detta plockepinn av sportsligt plank-haveri står föreningens styrande och ledning, till synes handfallna. Alla inblandade utstrålar just nu samma kompetens som individerna i följande instruktionsfilm för problemfri planktransport, anno 1967.

Så. Det enda vi fans kan göra är att, med ölbärs i hand, sätta oss på plankan och hoppas att den inte ger oss flisor i röfven, då den oundvikligen kommer att slitas undan, när vi minst anar det.

Skepp Ohoj!

Silenzio stampa

FORZA HV71!!

12 gillningar

Krossa de äckliga lejonen idag då.

NU KÖR VI!

#Blommanout #SpöaKovacs

Vinn eller lägg ner allt!

HV71 har ju inte visat att de är av rätt virke när det väl gäller. En måste match och det är idag jag tror det avgörs om vi ska ha någon som helst chans att undvika kval. Tyvärr tror jag inte på seger då Hv har visat hela säsongen att vi inte är bättre.

4 gillningar

Laz har varit sjuk tror jag, därför extra. Att sätta Frallan och Hansson med Pasic, Eriksson och OSL är ju ett fiasko. Hoppas man inte ställer upp med det på isen sen utan kör andra back-FW kombinationer. Gillar annars första, tror Ang kommer trivas med lite mer kompetenta medspelare. Tror Ang och Luoto kompletterar varandra bra, hoppas det iallafall.

Det här har alla möjligheter att bli fiasko. Därför tror jag på vinst.

5 gillningar

Odds på att Kovacs dunkar in ett skott i pp?

10 gillningar

Gubbar! Ta inga utvisning idag, Tack.

9 gillningar

Jag lovar.

Odds på att Rattie gör hattrick ifrån Schweiz?

6 gillningar

Han kommer sätta minst en balja

Inte särskilt oväntat ifall Shore, Nybeck eller Ljungh gör mål idag.

1 gillning

Inget av de är något superlag så det här kan nog bli ganska jämnt, hoppas på en poäng i alla fall.

Hedersam förlust incoming.

2 gillningar

Trying is the first step toward failure.

— Homer Simpson

4 gillningar

Gillar att vi har börjat använda citat från Simpsons! Säger en del om läget vi är i just nu kanske.

Möjlighet till häng med en pinne bakom Örebro. Därför är förlusten given.

1 gillning