Omgång 38: HV71 - Färjestad BK

Pawhlen: Njah, Berglund ska inte ha någon utvisning däremot så bör Jämtin få matchstraff.

Känns ju lite som vi går i gropen precis som i slutspelet mot FBK förra året, lite väl mycket tjafs och gnäll och okoncentrerat.
Kör ett rakt spel och få in folk på mål och skjut och ta returerna…det vill säga spela hockey.

mycket som borde och inte borde idag

Det var en bra hockeymatch fram tills domarna rullade in tombolan… Fruktansvärt märkliga utvisningar åt alla håll. Den här grottmänniskan Andreas som står i FBK:s bås för övrigt… Blir lite rädd, ska inte såna vara inspärrade? Känns som att en man med så svagt intellekt och så mycket aggression är farlig utanför stängda avdelningar…

Sen är det uppenbart hur Arto sitter och myser när HV går dåligt, jävla pajas till att favorisera FBK. Japp, utvisningarna är fjantiga åt BÅDA håll men att Jämtin försvarar Gunnarsson efter att nobodyn Berglund kört över honom är väl för fan inget att lipa över. Tollefsen fattar jag inte varför han får så mycket uppmärksamhet för övrigt, ES mest överskattade spelare. Blir glad att en sån som Wikipediagård med random populistkommentarer hissar honom, Wikipediagård kan tjata hur mycket han vill om att det bara handlar om grisspel och trashtalk i hockey, jag har NOLL förtroende för hans enögda sätt att se på hockey. Allt han vill är att spela pajas och bli poppis med sitt snack om det fysiska spelet. En usel, avdankad tränare som på något oförklarligt sätt får förtroende i rutan…

Sen, mata inte trollen här… För övrigt tror jag inte att alla FBK:are är inavlade, bara dom äkta är det. De allra flesta så kallade FBK:are har valt FBK efter nåt guld de vunnit… de har noll och intet koll oftast.

Jaja, synd att vi blåstes på underhållningen, tyckte både HV och FBK bjöd på rolig hockey i första. Skönt att se ett fullt KA. När de zappar runt i övriga arenor gapar stolarna tomma… ES är döende, men hjärtat pumpar vidare, i Jönköping!

Bra skrivet Skägget :wink:

Vad händer med inläggen här numera :question:
När man skrivit och skickat så helt plötsligt finns inte inlägget där :exclamation:
sen är ju uppdateringen under all kritik.
Mman måste gå tillbaka en sida eller gå ur helt och hållet för att få sidan uppdaterad ILLA :exclamation:

Suck. Trist spelet uppei Gävle bara var en tillfällighet.

Tycker att Jämtin har gjort en hel del bra senaste två matcherna men tycker att han skämmer ut sig idag. Visst han får mycket skit MEN det är aldrig okej att filma i sin hemmaborg när man själv spelar på gränsen hela tiden.

Jäkligt trött på att höra Arto och Wikegård klaga på domaren men de har rätt i mycket de säger. Personligen tycker jag att de gör ett bra jobb i de flesta matcherna men problemet ligger nog i att de är lite för bekväma. Vi har haft samma domarkår i många många år och det är i princip ett nytt namn varje år som får testa i några matcher. Alla vet ju hur personer blir när man blir bekväm i sitt jobb och VET att man sitter säkert även om man inte presterar på topp…

Jag håller med om att man ska köra med bästa möjliga lag men jag tycker inte Fernholm platsar eftersom det finns 6st bättre backar i laget.
Folk klagar på Trygg, Petrasek och Fälth men Fernholm verkar glida genom helt obemärkt. Han är bra rent defensivt i egen zon men han är väldigt trög, dåligt skott, följer i princip aldrig med i det offensiva spelet. Hans +/- statistik visar också hur medioker han varit hittills i HV, möjligen Sveriges mest överskattade back.

Kollat in highlights från övriga matcher idag.
Man måste inte leta öppen kasse jämnt utan många mål kommer från skott med trafik på mål.
Kanske receptet för Dahlén att pränta in hos gubbarna inför 3:e.

För mig funkar det inte att gå tillbaka en sida eller stänga ner och öppna webbläsaren igen. Får snällt vänta i 5-10 minuter för att se nya inlägg.

Instämmer helt och hållet :exclamation:

Kan bara hålla med Wikegård, pinsam domarinsats åt båda hållen.

Defensiven som varit så stabil senaste tiden havererade idag. Tycker synd om Gunnar.

3-5 innan 10.00 så är det match igen.

Filip Sandberg, ge grabben fast A-plats nu, underbart att se honom i detta byte

Ok inte bara här då ILLA åtgärd efterlyses Admin.

Mål är ett måste nu i detta PP om vi ska få med oss poäng idag

SkönaSkägget: Det var ju knappast så att Berglund “körde över” Gunnarsson…han bromsade in och hade en försvarare i ryggen som tryckte honom mot målvakten…så snacka inte om att folk har dålig koll. Jämtin är bara feg som går in i andrasituationen och river ner Berglund och börjar veva. Stå upp på riktigt, för fan.

Och på tal om överskattade spelare är det väl bra att kolla på Fernholm, Luoma osv.istället för Tollefsen, som är en stabil back.

HV jobbar äntligen bra nu

Nu måste vi skapa oss något positivt att ta med till Göteborg på lördag

Många skinnvästar här idag.Eget forum??