Omgång 38: HV71 - Leksands IF

Känns som att det är HV som avgör hur den här matchen ska sluta. Man bestämmer själva om man vill göra jobbet eller inte.

Ok. Tönten Sanny Lindström tycker det är ok med armbågar i huvet.
Jag förväntar mig dock att man tar detta i efterhand.

För… det är ju konsekvensen man bedömer numera, inte gärningen. :open_mouth:
Shl är ett stort jävla skämt… :frowning:

Måste till en regeländring.
Låt domarna kolla video och göra en korrekt bedömning innan man släpper pucken igen.

HV kommer undan utan baklängesmål i andra. Annars är det helt ombytta roller. LIF vann andra på poäng. Hoppas HV kan komma ut och avgöra med ett ryck tidigt i tredje nu!

Precis, om det inte blir något av detta så hoppas jag att det betyder att det alltid är gärningen man går på hädanefter och inte konsekvensen. Det hade varit bättre i det långa loppet, men vore kanske bra att gå ut med att man ändrar bedömningen på det viset.

För många i HV underpresterar just nu…Abbott och Lias mer osynliga än osynlige mannen…Denna match kan sluta hur som helst, Persson sätter ord på det hela i intervjun, gott att höra!

Finns inget i den situationen som ska leda till avstängning. Dom kampar om pucken och en olycka hände… Tyvärr för Simon… Fanns inget fult i den situationen.

Ja. Man ansvarar för kropp och klubban.
Hade det varit klubban så hade bedömningen istället varit solklar.
Hej domarna :confused:

Håller med dig, En spetsvärvning till slutspelet som sätter press på FW sidan hade suttit fint.

Ja. Fast egentligen spelar det ingen roll i detta fall. Både gärning och konsekvens är värda minst ett par matcher.
Visst, det må vara olyckligt, men hur fan ska man ha det?

Antingen missar man hela situationen och det blir inget.
Då sitter det idiot på cmore och tycker det är ok. Olycka. Inte meningen osv.

Annars ser man skiten och bedömer ibland gärning och ibland konsekvens.

Eller kommer bedömningen i efterhand och det är inte alls säkert att den drabbade, alltså offret eller dess lag, får nån slags upprättelse.
Helt åt helvete och man blir förbannad…

Dessutom låter vi 14:e lag i serien briljera med fina och snabba spelvändningar från mittzon.
Upp Hv!

Armbågen träffar hakan, men jag tycker nog det är rätt av domaren att släppa den. Känns mer som ren otur. Bara hoppas att Simon snart är tillbaka igen.

Vart skulle den träffa för att beivras, tycker du?

Om det hade varit klubban?

Jag tycker situationen är svår, Önerud kommer väldigt låg och blir träffad olyckligt av armbågen. Är inte alls säker på att detta kommer bedömas vidare.

Nu var det inte klubban, men då hade han säkerligen suttit på botbänken.

Thööööööööööörna…så viktigt!

Nog om det.

Thööööörberggggg :smiley: :smiley:

JJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAA
Törna :smiley: :smiley:

Härligt! Jättefin start av tredje! Det var viktigt.

Fan var värt!!
Vilken jävlar pass!!!

Alltså den passen…