Omgång 38: Rögle BK - HV71

[size=150]Rögle BK - HV71[/size]

HV reser till skåne för att möta Rögle BK på
torsdagskvällen. Två raka förluster och ett HV helt
utan självförtroende, hur ska det gå mot topplaget Rögle?
Kanske lite nya spelare gör spelet bättre.
Hoppet är det sista som överger och en seger skulle sitta fint.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

HV behöver minst sex trepoängare samt några ströpoäng för att va på den säkra sidan. Detta är en match vi inte absolut måste vinna eller ens ta poäng i. Dock, poäng här är en jättebonus och ger sannolikt en jäkla boost för framtiden.

Jag såg Rögle-Malmö igår. Fan Rögle var riktigt bra. Alsenfeldt stal själv två poäng till Malmö. Med en normalmålvakt (läs Gunnarsson eller Alnefelt) hade Rögle vunnit med minst 5-1.

Men som den obotlige optimist jag är, tror (hoppas) jag att Alnefelt står på huvudet, att finnarna ger energi som räcker till poäng. Men svårt och tufft blir det.

Motivation slår klass heter det ju, och kan bara HV visa upp spelet de hade i 3e perioden mot Luleå en hel match, då kan det bli poäng. Kinnvalls skada är dock jobbig, märks tydligt i PP.

Som Zico skriver. Det är inte den här matchen vi ska vinna. Om det blir poäng så är det en bonus.

Med Lillis som head coach har vi spelat fyra bortamatcher och en hemma. Sex poäng på dessa är faktiskt helt okej. Snart blir spelschemat normalt igen och det är då jag håller tummarna för att vi kommer få se den där vinststreaken som vi hittills inte haft under säsongen.

Jag tror vi har en realistisk chans att ta poäng i Ängelholm. Rögle blandar och ger en del i spelet just nu, och vi kan hoppas de har en sämre dag samtidigt som våra grabbar är på tårna och trycker på som i sista perioden mot Luleå och Växjö.

Hur ställer vi upp?

Det blir solklara 3 poäng borta mot Bandy Rögle imorgon! Om jag känner hv rätt kommer vi se ett helt annat lag imorgon, spelar vi hälften av kapaciteten vi hade mot Luleå i tredje perioden så vinner vi… Rögle börjar redan nu tro på SM GULD vilket är de dummaste man kan göra…

Hoppas du har rätt, är inte första gången ett bättre lag får däng när de tror att det sämre går att spöa med en gäspning.
Tror dock det blir lite tufft med tre pinnar men krigar vi som svin kan vi sno en iallafall.

Trots att allt varit katastrof hittills så var det väldigt längesedan man kände denna spänning och längtan efter match i Februari.
Det är som att slutspelet startade i December med MÅSTE-matcher varannan dag.

Tror Miska Siikonen blir succé!

Det räcker inte med en eller två poäng. Det måste bli 3 poäng varje match kommande 15 matcherna för att vi ska kunna vara lugna. KÄMPA HÅVE!!!

Tar vi tre poäng varje match blir det slutspel :smiley: Vet inte om jag pallar det… Vill bara att den här säsongen tar slut och att HV fixat nytt kontrakt.

Nä, dagens match är inte nödvändigtvis den man måste vinna. Dessutom lika viktigt hur det går för bottenkonkurrenterna.

Linköping tog 1 poäng mot Växjö senast. Oskarshamn och Brynäs 0 mot Färjestad, respektive Luleå. Bra!

Idag hoppas vi på fler förluster för dessa lag.

Riktigt dålig känsla inför kvällens match.

Är oerhört nyfiken på vad coacherna ser i Johansson som vi lekmän missar.
Spelar match efter match trots i mina ögon riktigt svaga insatser.

nu jävvlar

Jag har en läskig känsla av att Bengan målar. I vanliga fall brukar jag unna honom detta, men inte ikväll…

Nån mer än jag som inte blir förvånad om Stoa kommer att bli hjälte hos Djuren?

Kör hårt nu!
Snälla backar spela enkelt!
Snälla forwards visa er för backarna!
Snälla Gunnarsson sluta överarbeta situationerna och lita på grunden.

Siiiiiiiikkkkoooooooneeeeeeen

Siiiiiiikoneeeen :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Siiiiiiiiiikonen! Så presenterar man sig som nyförvärv!!!