Omgång 39: HV71 - Örebro HK

Som ett babianarsel, typ.

Jodå, magont och nervositet är bara förnamnet

En klassisk HV de senaste åren att sätta nyförvärv utanför en kedja eller backpar. Gillar det inte. I synnerhet inte med tanke på det läge vi är i och att Murray endast har 14 matcher på sig att göra skillnad.

Om det inte vore för Kinnvall olyckliga skada hade Donavan nog också matchats in försiktigt. Men se vad som hände. Han fick spela över 20 min och var HV:s bästa spelare den matchen.

Nej, fattar inte varför man inte bara slänger in Murray i hetluften direkt. Vi har absolut ingenting att förlora. Förlora kan vi däremot göra när vi har ett av seriens sämsta backpar på isen. Ni vet nog vilket jag menar…

:laughing:

Viktigt att man blir större i egen zon. Vi blir otroligt passiva och motståndet får både ytor och tid likt PP.
Varför spelar man inte mer aggressivt i försvaret!?

Viktigt att vi spelar i 60min mot ett Örebro som är otroligt bra.
Vet att många tror att krisen är över men så länge vi inte tar 3p på raken så är vi långt ifrån säkra.
Kommer blir otroligt tufft idag och jag hoppas Gunnar steppar upp ett par kliv jämfört mot Rögle då han var otroligt darrig.
Att Murray står som 7:e back hoppas jag bara är på pappret och att Emil bänkas snabbast möjligt!

Hmm, ja. Jag har ingen aning om hur det kommer att gå och jag har absolut inga känslor av att det är lugnt. HV kan spela bra, HV kan spela uselt, HV kan börja spela bra, för att sedan spela uselt, osv. osv.

Jag tycker det är svårt att känna lugn när man vet att HV kan tappa vilken ledning som helst på hur kort tid som helst. Samt att de kan spela hur bra som helst, men man vet samtidigt att det kommer att komma ett ras i matchen. Ett tag var det i andra perioden, för att sedan komma i tredje perioden, för att nu åter komma i andra perioden. Såå det man får hoppas på är att man inte ligger under med mer än max 1 mål inför tredje.

Och antalet matcher blir färre och färre, vilket innebär att poängen måste börja trilla in på allvar nu, oavsett motstånd.

Idiotmisstagen MÅSTE elimineras och Gunnarsson MÅSTE börja ta fler puckar.

Hoppas HV vinner.

Kämpa, HV, kämpa!!

Kom igen nu Håve!!!

2 målvakter som ligger helt i botten statistiskt sätt. Hoppas Gunnar kan vinna denna match i matchen!

Kom igen nu hv!!!

gött wedda!!!

nu PP

Det är fan ångest nu.

Jag tycker det är avsevärt enklare att hålla på HV på de dagar det inte spelas match på…

fan vad nära… bra tryck hv.

Å så bp… :frowning:

grymt pp…

Helvete 2+2… kewk

Hur gick det med Örebro spelaren :question:
Dog han :open_mouth:

killen som spelare musiken är ett fyllo igen…

Fan! Viktigt läge nu.

Kul att höra något som liknar en klack idag!

Bra Bp också