Omgång 39: HV71 - Skellefteå AIK

[size=150]HV71 - Skellefteå AIK[/size]

Hemmamatch igen och 3 poäng skulle inte sitta fel i
den jämna SHL tabellen. HV71 är brandskattade på back
sidan och hoppas det blir 3 backpar på torsdagen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Det här blir en rolig match. :wink:
Skellefteå är ett ganska uselt bortalag och har bara tagit 4 poäng på de senaste fem bortamatcherna medan HV är ganska dåliga hemma med nio på de senaste fem hemma…

Matchen visas på Sportkanalen som är en ny kanal i Familjepaketet om man har Canal Digital.

Att snurra på 5 backar idag känns otroligt tungt…

bar håll i hatten när saiks drömkedja kommer åka skjortan av dem i tredje

Wärn bänkad idag? Vad är det som händer? Någon konflikt? Hjälp mig förklara!

Vad har Wärn gjort för något ont för att hamna utanför 12 forwards. Visst han hade inte någon av sina bättre matcher senast. Men det var i ärlighetens namn ganska många offensiva spelare som var sådär.

5 backar blir inga problem. Tror Pilut, Elliot och Jaakola lyfter av att logga mer minuter.

Att peta Wärn är fanimej tjänstefel. 5 backar är fruktansvärt tungt. Varför inte ta in en junior!? Så jävla konstigt coachade.

Går han in i bp och avlastar som back? Ja, då förstår jag.

Om inte? Hur kan Andersson, Gustafsson, Sweatt, Engvall och Figren gå före?!

På riktigt. Jag lastar inte Wärn om han väljer att bryta kontraktet i förtid. Värd så mycket mer.

Om ni nu anser att Wärn ska in på 4 kedjor så måste ju en gå bort. Vem anser ni det är som ska bort? Dessutom vet vi ju inte om man tänker gå på mer folk eller om Wärn har någon liten skadekänning.

Är det sant?, är Wärn bänkad?
Måste vara halvskadad eller nåt.

Inte fan kan man peta en av de få med lite stake!?
Först försvann han från PP, när det började fungera lite bättre, och nu detta?

Finns så jävla många andra att peta, börja med Thörnberg, han gör fanimej
0 nytta.

Jag hoppas det är något annat, att han inte är petad.

Wärn är uppsatt som extraspelare, detta är alltså spelaren med överlägset mest blockade skott och tacklingar i laget…jisses Lindbom!

Absolut därav mina frågetecken. Som du säger har han tex någon skadekänning så absolut men då borde han i ärlighetens namn inte sitta på bänken heller. Gärna inte flera skador nu. Kanske finns någon form av tanke att han ska avlasta på backen?

Det känns som att tränarkonstellationen har trampat vatten hela säsongen.

De har gått all in på att det ska lossna för Ulla, Stenlund och Thörna. Det känns som att man totalt saknar en plan B. Det har gått så förbannat mycket prestige i att spela den trion i att man först raserade ett förbannat PP, något man i ärlighetens namn aldrig haft tidigare under Lindboms tid. Nu sätter man Wärn utanför laget. Vad händer?

Någon kanske säger att man ska fortsätta köra på med kedjorna, det gick bra 2010. Men det var också samma typ av namn före prestations coaching som satte oss i skiten 2011 och 2012.

Jag börjar betvivla Lindboms fingertoppskänsla som coach. Han har mycket att bevisa. Han är ljusår från Hallam i Växjö till exempel.

Snälla Lindbom, motbevisa mig nu. Visa att du har rätt och jag har fel så det blir 3 poäng ikväll.

Haha årets HV børjar mer och mer att likna ett skæmt.

Hur fan kan Wærn vara utanfør?

Varfør inte sætta han samman med Ejdsell och Engvall som varit en av våra vassaste formationer i år?

PW & Sweat borde petas.

Förstår inte riktigt varför inte ta in en backjunis när vi ändå spelar hemma? Perfekt läge att komma in nån minut och skaffa sig lite rutin.

Ejdsell Engwall är väl i samma kedja?

Om Wärn är petad så undrar jag precis som många andra här inne vad det är frågan om?
Finns 3 karaktärsspelare i Hv: Sundh, Bengtsson och just Wärn som sliter ont byte efter byte.
Helt obegripligt då det finns andra spelare som ska leverera som isåfall bör ha petats före Wärn!

Nu vet vi ju inte anledningen men på förhand mycket märkligt!
Sen undrar jag hur de tänker när de endast ställer upp med 5 backar istället för att plocka upp en junis.
Är juniorerna så dåliga så undrar man hur rekryteringen är på juniorerna? Är det inte meningen att de förhoppningsvis ska komma upp till A laget o när ska man få chansen om det inte är i detta läge när vi endast har 5 tillgängliga!

Lindbom hade ens förtroende men denna säsong tycker jag verkligen man kan ifrågasätta en del saker!

Det lär bli åka av för Hv om vi ska hänga med och tyvärr känns Hv helt offside just nu och det luktar smisk!

Spela på 5 backar är ren galenskap tycker jag, men nu är ju inte jag tränare…Nu gäller att att Zanetti spelar väldigt enkelt. Att Wärn inte går in på 4 kedjor är också väldigt märkligt, att bästa spelarna spelar…nja…

Jag tror Wärn har någon lättare skada, kan säkert hoppa in några byten.
Måste vara därför han är uppsatt som extraspelare, jag ser ingen annan förklaring.

Någon undrade vem som skulle bort om Wärn ska in…
Thörnberg, Figren, Stenlund, Sweatt för att nämna några.

Finns det verkligen ingen junior som kan ta några backbyten?