Omgång 39: Leksands IF - HV71

Varför får PW stå hela tiden?
Söderström har bevisat att han är en mycket bättre målvakt.

Varför lägger sig tex PW bara på 1-0 målet?..

Väldigt taffligt försvarsspel…hoppas Hv sovit klart nu

Väldigt bra fråga. Sossehockey.

PW, din sopa! Varför lägger du dig? FULLFÖLJ situationen.

visa lite stake! Det ær riktigt slappt just nu

Tror PW själv känner att hans plats är ordentligt hotad och han är väldigt nära en petning. För han verkar sakna självförtroende. Allt han gör känns halvmesyr. Spelet med klubban är ju helt U. Nej som sagt, tror han har det kämpigt mentalt just nu.

Alldeles för klent i närkamperna och vill se betydligt hårdare. Persson gör det bra.

HV skapar inte ett skit just nu. Liknande matchbild som igår, med skillnaden att LIF fått utdelning i andra.

Jag håller med. LIF är inte starkare än att de kan stoppas i mittzon, men då gäller det ju att inte vika ner sig vid kontakt.
Upp för fan. Visa vem som är bäst bara?

Var är Thörnberg en sån här match?

Riktigt bra spel idag ju!
Hur kan man som coach stå o titta på och inte ta en time-out när det är så fruktansvärt dåligt?

Suck…det händer mer i ett tomt akvarium än vad det gör i Hvs spel…

Haha…där fick jag :slight_smile:

:smiley: :smiley: :smiley: JAAAAAAAAAAAAAAA, STEEEEENLUND

Varför lägger sig PW platt på mage så fort han ska göra en sidledsförflyttning? Tryck på å flytta dig ist, bara flax att inte leksansspelaren fick slag på pucken nu med. Öppet mål när PW ligger å simmar.

Förövrigt ett otroligt uddlöst å tröttkört HV idag. Märks att man går rätt kort på folk.
Kom igen nu gubbar!

Gött mos Stenlund!

gött men icke rättvist! Ta vara på detta nu

HV har lyft upp spelet, gjort ett mål och nu tar leksand time out.

Bra sista 5 av HV just nu.

Någon som vet detta med val av tekare i Hv!
I PP så brukar Stenlund teka trots att Christensen är inne, nu indiska bytet så är Stenlund inne men då är det Lias Andersson som tekar.

Det är väl Christensen o Abott som är de bästa men varför tekar inte E.C i PP?

Jag tycker Thörnberg, Abbott, Albrant m.fl ska kolla bengans kedja på video imorgon, så kanske de lär sig något nytt.

  1. Alltid nån på mål.
  2. Om minsta chans att vinna puck finns, så tar man den. 100% fysik och fart.
  3. Våga använda backarna.

Lite av ett spelmässigt haveri i andra perioden. Ändå lyckas man kvittera och det är ju bra. Men jag måste säga att PW gör en riktigt svag insats ikväll. Räddar ju en del, men han gör flera märkliga saker som är ren tur att det inte resulterar i baklängesmål. Det är mer LIFs ineffektivitet än något annat som räddar honom. Och jag är inte en av de Söderström-frälsta utan tycker att PW är bra. Men ikväll är han väldigt darrig.

Hur kan man inte vara Söderström-frälst?

I övrigt. Vad förväntar sig vissa av EC och Thörnberg? Tokmånga borta och det är fortfarande de som ska göra allt? Problemen är väl snarare att killar som Abbott och Arlbrandt inte levererar.