Omgång 4: HV71 - Malmö Redhawks

Varför spelar Ytterell?!!

3 matcher, 8 PP= 0 mål :open_mouth:

Sandström klart bästa spelare.

Hv spelar en fruktansvärt tråkig hockey numera.
Rent bedrövligt och vi får knappt aldrig något tryck eller kommer in på mål!
Finns risk att Hv är ett av de lagen som spelar sjukt tråkigast i SHL! Vad är meningen att man gång på gång dumpar ner pucken när man närmar sig offensiva blå? Finns det ingen i laget som klarar att åka in med pucken och på det viset komma in i anfall med puckkontroll?

Eller är det verkligen så Lindbom vill att Hv ska spela? Då är jag grymt orolig!

Tycker hv gör en bra match än så länge. Nihstorp är lugn o säker i målet. Visst kanske inte behöver förta sig då hv inte skapar jätteheta målchanser, men tycker ändå mycket annat finns där idag. Framförallt kampen. Tror vi vänder i tredje, in me mer folk på mål o gör de lite svårt för torpet han är inte omänsklig!

Det går inte spela på nåt annat sätt, så som spelet ser ut i den här matchen, det finns inga ytor, Malmö spelar tajt.
Det är mycket trängre i dagens SHL, med tanke på att man tillåter spelare att haka och tackla varandra hela tiden även om dom inte har puck eller nyss släppt iväg pucken, Det gör att det blir mycket mindre ytor att slå passningarna på och lägga sig i linje för att ta emot en trångt slagen passning. Tyvärr, jag börjar faktiskt sakna ytorna i den gamla hockeyn där man åkte ut för interference och hakningar.

Blir inte alls lika roligt att titta på detta, när det bara är närkampsspel konstant.

Sätt in Falken nu så avgör han matchen åt oss :slight_smile: Han har ju vilat hela matchen, lär va pigg och hoppa in och åka sönder Malmö nu.

Sandström och Lehtonen bäst så här långt, vore kul om Lehtonen snart får bomba in sitt första mål innan han drar till NHL.
Fler måste steppa upp dock, läge att kasta om lite i kedjorna.

Tycker även Johnsson varit bra.

Och Figge.

Önerud fick precis tabletter. Smärtlindring?

vi har ingen offensiv kraft utan kedjan med teden

5 mot 3. Nu måste det bli mål.

Suck

Det är så JÄVLA dåligt.

De hade tydligen tränat PP i veckan…

Malmö fullständigt. KATASTROF

Jag ångrar mig vi vänder inte i tredje. Gör man inte mål fem mot tre i nästan 1 minut då vinner man inte.

hv kommer aldrig bli et topplag igen förren vi har fått ordning på PP

Noll självförtroende