P-hus Baggen
Ok, och vad betyder denna referens? Vet att det är ett parkeringshus i lkpg men fattar inte kopplingen?
Annandag jul förra året va det bråk mellan fans där, men vet inte mer…
Kan väl utveckla detta svar lite utifrån min egen uppfattning.
Sista gången jag åker dit, trist så. Jag var medveten om hur det kunde bli och det uppdagades ganska snabbt. Utan att peka på några individuellt för det kan jag inte, man såg ganska omgående vilket typ av resa som låg för dagen. Ställt i jämförelse när jag åkte till Växjö. Då var det en mer “familjär” resa. Nu var det mindre familjer och fler unga pojkar och tjejer som enligt mig åker upp för att enkom hetsa mot lika bär i bland de som utsäger sig sympatisera med Cluben. Dessa människor kan säkerligen sympatisera för HV och Cluben, och det får dem också.
Men för mig är det inte värt någonting när man står hetsar och häver ur sig det ena olämpliga grova ordet efter det andra och slår på plexiglas. För mig handlar supporterskap om att visa sitt stöd för sitt lag, sen kan det finnas rivalitet mellan supportar men den ska vara gemytligt och handla om sportsliga grunder.
Stämningen i arenan. Bra bra, det sjöngs mycket och trycket va bra när dem väl fokuserade på sina lag. Dock så var det rätt mycket fokus mot HV ifrån hemmastå och sittplats, man gillar inte HV. Vissa “hatar” HV bara för att det är något man ska göra. Men det upplever jag är i stridens hetta. Sen kanske andra va som va på plats har en annan uppfattning om atmosfären.
Det va många år sedan jag åkte med NBS, och nu har jag åkt på två resor inom en vecka. Och hunnit med att uppleva två olika resor utifrån ett support perspektiv och syfte för resan i sin helhet.
Till sist. Jag gör ett val det vet jag. kan låta bli att åka och förskona mig mot detta, och jag gör även ett val när jag är på plats. Det är väldigt enkelt, heja och sjung med i det som är för HV. That´s it
I Saab Arena har klackarna plats bredvid varandra, här kan man förebygga och motverka genom att placera dem i var sin ände av arenan. Klubbarna, supporterklubberna och SHL kan kanske göra mer i frågan för att stävja saker.
Jag kan hålla med om att det stundtals blir för extremt, och det är verkligen just i Linköping… Det är en ganska fientlig stämning… Men samtidigt… Vad vore hockeyn utan rivalitet? Det SKA vara lite speciellt att möta LHC, Färjestad, Frölunda… Men självklart finns det gränser!
Hade en jobbkollega som var i Linköping för två-tre år sen och kollade HV. Han hade på sig HV-matchtröja och sa det att det var fientlig stämning och allmänt otrevligt från det att han kom in i arenan. Blev kallad HV-bög av en man i äldre medelåldern bl.a. Aldrig att jag åker dit mer sa han.
Skulle aldrig för mitt liv få för mig att sätta foten i den arenan. Folket där verkar ju helt världsfrånvända och lider av extremt mindervärdeskomplex. Usch.
Ironiskt med ditt användarnamn.
Slaka är en håla. Ingen vill leva där, klart att de som blir kvar inte kan uppföra sig. Tyvärr finns det inte plats på sluten avdelning för hela ortsbefolkningen.
Rätt kul att vinna borta mot lhc. Kommer aldrig glömma Anderssons mål och dominansen från vår lilla skara hv-fans 2008.
Har bott i Linköping sedan 1994 (inte i Slaka…) och var på plats 2008. Mycket god upplevelse när Silverköping befäste sitt epitet. Det är mycket fokus på motståndarhat i Saaben och det är bara trist, trist, trist.
Stämmer bra. Hittade denna insändare från Corren. Kanske är jag sist på den, men så jäkla trist att läsa.
Trist om man är lhc supporter kanske. Vet inte varför vi skulle bry oss det minsta faktiskt vad deras fans håller på med.
La inte märke till det. Föga förvånande. En samling edgelords från Sveriges tråkigaste stad.
Finns inget lag jag avskyr så mkt som LHC, främst pga den klick idioter som helt verkar sakna hjärna. När man går över alla gränser som i detta fall då undrar man ju om de bara är där för att ställa till elände och helt skita i att se hockey. Sen att man inte ens vill kommentera händelsen, det är så fegt…
Har mycket dåliga erfarenheter från matcher i Linköping. Extremt mycket slödder i deras supporterled och en klubb som är omöjlig att respektera i största allmänhet. Ohotad etta på listan av lag jag ogillar (skulle egentligen säga att LHC är det enda lag jag direkt ogillar i svensk hockey)
Håller med, jag har gått på väldigt mkt matcher. Och ett lags supportrar sticker verkligen ut, märkligt att man inte kan plocka bort de element som förstör, man vet ju absolut vilka dessa är.
Tuppen apostroferar Ros:
Vederbörande bildvisare är avstängda av LHC och klubbdirektören tar starkt avstånd. Bra agerat.
Hejdå idioter
Blir fan bärs på detta
Inte första gången, som en klick i LHC- publiken visar sitt fullständigt vidriga och oacceptabla beteende mot HV. Samma sak hände för några år sedan, efter en tragisk motorcykelolycka. Är det samma individer, så borde dom stängas av på livstid!