Omgång 4: Luleå HF - HV71

[size=150]Luleå HF - HV71[/size]

Dags för norrlandsresa för HV71 som ska möta Luleå på
torsdagskvällen. Ska tre raka förluster bli en fjärde?
Hoppas inte det men Luleå blir nog ingen lätt match.

hv71.se/article/yctcakfph-3 … qMSQV0BQxw

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Verkar bara som att matchen ikväll streamas och inte går på ngn av Cmores sportkanaler, ngn som vet något mer?

Det stämmer att matchen bara streamas. Gäller samma för Leksand-Örebro. På två av Cmorekanalerna sänder man i stället SPEEDWAY!!!

Va??? Det måste röra sig om nån missuppfattning?

Tyvärr inte. Cmore tappade ju tyvärr fotbollsallsvenskan och superettan, så nu kör man stenhårt på, dels hockeyn naturligtvis, men också La liga i Spanien, serie A i Italien, svenska handbollsligan och (det för mig) förhatliga speedway. I kväll är det mycket av allt och då får två hockeymatcher stå tillbaka från vanliga kanaler och därmed bara streamas. Synd bara att det “drabbar” vårt lag.

Luleå borta blir svårt, 4 raka förluster vore INTE kul.
Men Rahmn verkar vara nöjd ändå ju…Helt ärligt så borde dom mediaträna alla tränare.
Jag gillar Rahmn fortfarande men varje gång en tränare säger “jag är nöjd” på något sätt eller form efter att ha förlorat så sjunker dom som en sten i mina ögon. Säg att du såg ljusglimtar men självklart måste bli vassare eller något annat istället. Jag förstår att man inte kan grilla sitt egna lag i TV men stå inte och säg att du är nöjd när vi torskat 3 i rad.

Är ju sjukt att speedway och svenska cupen som inte en jävel bryr sig om!

Hoppas verkligen att HV tar sig samman och vinner idag. Alldeles oavsett hur mycket man säger sig tro på laget och allt det där, så finns inga som helst fördelar med fyra raka och inledande förluster. De lag som börjat så de senaste typ 10 åren har haft oerhört svårt att ta sig upp från bottenstriden under resten av säsongen oavsett hur de tippades sluta innan säsongen. Självklart inte omöjligt, men inte heller självklart att det går.

Ingen Strömberg i laget ikväll, skadad? Backsidan är just nu ett stort mörker.

Ännu värre. Sjukdom…

Backsidan är för dålig för ett lag som satsar mot topp 4.
Läget är återigen för svag i 1 lagdel. Det är för mycket om och men och förhoppningar om att spelare ska ta steg. Med det sagt finns det alla förutsättningar för utveckling på André tex.

Trodde hvs match skulle visas på sportkanalen. Katastrof att visa speedway. Vem fan bryr sig om det?

Tips! Ifall ni har tillgång till Cmore Finland så visas matchen där på Cmore sport 2

Kinnvall måste tillbaka o de fort. Martinsson e så grymt dålig i pp…

Passningspelet alltså. Luleå närmare 1-0 under vårt PP. Suck.

Hur kan jag se matchen? Var fan hittar jag en stream. Blir galen när jag betalar för saker och det inte funkar.

Idag syns halsskyddet tydligt på Bertov :smiley:

Pm

Varför ens kolla? #hvout

skit.