Omgång 4: MODO - HV71

“Mattias Tedenby är värd entrépengen”
HV71 har inlett säsongen bra och ligger på en tredjeplats i tabellen efter tre spelade omgångar. Efter förlusten mot Växjö Lakers i premiären har jönköpingslaget nu två raka segrar mot Linköping och nu senast mot Frölunda.

Matchen mot Frölunda var en rejäl styrkedemostration och hemmalaget vann med hela 5-0 inför en jublande hemmapublik. Klarast lysande stjärnorna i matchen var hemvändaren Mattias Tedenby som svarade för två mål i segern och Erik Christensen som noterades för hela fyra assistpoäng. Det betyder att Christensen tog sig upp i delad ledning i poängligan med totalt sex poäng. Trollgubben Tedenby parkerar på en åttondeplats med sina totalt tre poäng (2+1).

– Mattias Tedenby är en fantastisk liten lirare och att det är värt entrépengen att bara se honom åka skridskor, sa HV71:s målvakt Erik Ersberg till HVTV efter matchen senast.

Lagen mötte varandra fem gånger under föregående säsong och det var HV71 som med tre segrar tog hand om inbördesstatistiken då. Noterbart från förra säsongens matcher är att det blev minst fem mål i varje match. Förhoppningsvis får vi se en riktigt fartfylld match mellan två lag med rejäl vind i seglen.
(från SHL)

Två mycket bra spelare i matchen mot Frölunda.

Hoppas på en vinst till nu för det blå tåget. :slight_smile:

Fredrik Olausson inför MODO matchen:
hv71.se/artikel/57504/

Laguppställning:

4th Line
67. Törngren, Christoffer

  1. Bengtsson, Anton

  2. Sandberg, Filip

  3. Williamsson, Jesper

  4. Melin, Björn

3rd Line
92. Laine, Teemu

  1. Holzapfel, Riley

  2. Ridderwall, Calle

  3. Eidstedt, Axel

  4. Berglund, Kristofer

2nd Line
91. Jämtin, Andreas

  1. Nilson, Marcus

  2. Carlsson, Patrik

  3. Campoli, Chris

  4. Johansson, Emil

1st Line
31. Tedenby, Mattias

  1. Christensen, Erik

  2. Brithén, Ted

  3. Karlsson, Mattias

  4. Petrasek, David

Goalies
32. Wesslau, Gustaf
40. Ersberg, Erik

Tror på seger! HV är ett bra, formstarkt lag med ett bra självförtroende just nu. Men vi ska inte underskatta MODO, de är bottentippade men körde över FBK med 2-6 på bortaplan igår. Kan nog bli en bra match :slight_smile:

Fick detta mail idag:

[size=150]Se alla SHL-matcher utan kostnad i morgon![/size]
emarketing.csports.se/a/plink/ro … 64242.html

Härligt :slight_smile: Tack chino :exclamation:

det kommer krasha. som frölunda.

Annars ser man fram emot matchen imorgon som aldrig (?) förr… vilket drag, vilket liv, tedengud å Laine… mumma!!!

Intressant å se ifall AJ kör samma lag som sist, blir Melin fortfarande extra forward.? Modo känns lite upp och ner så här långt så gäller att vi jobbar lika bra som senast och kör vårat egna höga fartfyllda tempo och aggressivtet.

Hv har grym form nu, men är nervös inför denna match.
Vi har haft rejält svårt mot Modo senaste säsongerna, som senaste slog träsko stort på bortaplan.

Enligt senaste rapporter så lirar samma lag och Melin går tydligen in i laget.

Varför har en del en sånt agg mot Björn Melin? Önskevilja? Ogillar?
Om ni visste hur en tränar/engagerar sig och framförallt pushar för sina frände…Jösses!

Ingen aning, det är en trogen HV spelare som gjort många härliga saker för laget. Kan inte döma ut nån för lite skador någon säsong.

Också orolig eftersom det är borta efter en så bra match. Lätt att det blir tvärtemot vad alla tror och det blir ett stort bakslag. En del drar lite för stora växlar efter en bra match. Viktig match för att visa att laget kan göra flera bra matcher i följd och dessutom hänga med i toppen ordentligt.

Agg och agg. Jag tycker man ska ta ut det bästa laget. Melin har sett trög ut och backcheckar knappt.

Ska han lira ikväll så hoppas jag det är på Sandbergs bekostnad. Ingen annan förtjänar att petas.

Tycker dock Sandberg har varit riktigt bra så även om jag är emot viss kritik Melin får så tycker jag detta är bästa laget just nu, förutom Bengtsson möjligtvis.

Vill bara flika in med att frivisning gäller på TV med. Gå in på kanal platsen där Cmore hockey ligger på. Vips så kan du se matchen :slight_smile: Även de andra Cmore kanalerna fungerar utmärkt, likaså viasat sport kanalerna med. Har ni en box så kolla via TV för att garanterat se matchen i sin helhet utan massa avbrott som i datorn. Nu krossar vi MoDo.

Vem vaktar målet?

Aha Ersberg BRA :smiley:

Petrasek… Det var den mest överjävliga hakningen jag har sett.

Hur ser det ut?

Jag är ledsen att behöva säga detta men Anton Bengtsson är fan inte bra asså, tkr han är på exakt samma nivå om inte sämre som när han kom upp för nån säsong sedan…

Alltså, kommentatorn på sr.se säger Leine hela tiden. retar ihjäl mig på han!!!

sådär. kan nog släppa snart, när modo kört slut på sig något.

hur fan??? :open_mouth:

smart skott, surt som fan…