Omgång 4: Örebro HK - HV71

Pettan måste bli mer noggrannare i markeringsspelet, helt vilsen stundtals.

Hur många givna mål har vi missat nu, herregud :imp:

Bästa inledningen av HV spelmässigt denna säsong så Örebros 1-0 ledning är inte direkt välförtjänt sett till hela perioden, efter 13-14 min är det HV som skapar chanser, fortsätter vi så vänder vi denna match

Härligt att se att Wesslau har kommit igång. Tycker även att Aaron har sett väldigt bra ut hittills.
Börjar HV pricka mål/bli lite mer effektiva så kan detta mycket väl bli en seger.

Ser bra ut hittills, Dahlen ska ha cred för att ha skapat en grym offensiv. Tyvär så har man inte utnyttjat chanserna

Läser liverapporteringen på SHL.se… Så fort vi har ett avslut så följs det upp med “(täckt av spelare) eller (utanför)”.
What up?!

HVs klart bästa period hittills i SHL. Markeringsspelet kan dock bli bättre i egen zon, men framförallt - MAN MÅSTE TRÄFFA MÅL! HV skapar många fina chanser men skotten och styrningarna träffar ju aldrig mål! Rätta till det och HV tar sin första trepoängare idag.

kom precis tillbaka från en annan hockeyrink så jag har missat första perioden på radiosporten…

låter som om örebro vinner första på hunger men att HV var spelskickligare… stämmer detta?

Sämsta investeringen måste väl ändå vara skottrampen.

Är också beklämmande att se hur alla motståndare bara kan knalla in i hv’s zon gång efter annan.

Sen vet jag inte hur många pass som går ifrån tekningscirkeln och snett bakåt över zonen och där står det en kille helt själv…

Så.jävla.dåligt

Steppa upp nu!!

Idag har jag sett mer av Gagnon. Tycker han jobbar på bra. Men däremot så tycker jag han matchas i fel omgivning, Lindström och Sandberg? Det är väl ingen omgivning för en stjärnvärvning? Rätta mig gärna.

Annars har HV börjat ok tycker jag.

Gagnon har sett bra ut. Antingen kör han av bara helvete eller så är han dåligt tränad. Knappt orkat ta sig till avbytarbåset några gånger. Annars har holzapfel smällt på bra och jobbat hårt som tidigare, men kommer inte till de farliga lägena.

Efter Örebros 1-0 mål är det HV71 för hela slanten, man skapade en konstant tryck under 1 1/2 minut men lyckades med att skjuta utanför, bla fick Sandberg en kanonläge men sköt 2 m utanför och sedan hade Bengtsson ett jätteläge.

Kan lugnt säga att detta var HV:s bästa inledningsperiod denna säsong trots underläge 1-0

ett fall framåt med andra ord, tackar.

Ärligt talat, sätt Gagnon med någon annan, typ Brithén eller liknande. Sandberg är jag verkligen besviken på hittills denna säsongen, förväntade mig mer av honom. Sen tycker jag det är dags att Kolan börjar pricka mål, har fan inte träffat mål än denna säsongen känns det som…

Håller helt med. Känns som att Gagnon kan göra mer i en annan omgivning!

Kolan missade hela försäsongen så det kommer ta ett tag till för honom innan han är riktigt inne i det. Sedan tror jag att Sandbergs succé i JVM gjorde att vi fick lite hybris och tyckte att han var bättre än han var. Sedan spelar han inte heller med de bästa kedjekamraterna om han ska vara en producerande spelare

HV71 sköt 12 skott utanför/på spelare under första perioden. Örebro hade 4.

Jo jag vet ju det, men tycker det var lite samma tendens ifjol, han drar ofta på kraft osså går det som det går, men jag hoppas han bättrar på det iaf :slight_smile:

Örebro leder tacklingarna med typ det tredubbla mot HV. De tar ganska lätt pucken från HV i man-man-spelet så det är en sak som HV kan höja sig inom också.

Tre saker ska förbättras för seger:

  1. TRÄFFA MÅL!
  2. Markeringsspelet i egen zon.
  3. Tackla mer och spela mer intensivt i närkamperna för att få med sig några utvisningar.

Tror ändå HV tar det idag. Ser bättre ut än på länge. Man åker mer skridskor och är bättre i passningsspelet (även om det inte är som i fornstora dagar).

Tycker vi har gjort vår bästa första period hittills, mer fart och bättre driv än tidigare.
Men vi måste fila på skotten, kan räkna till tre lägen som likväl blivit mål på om skärpan fanns där.
Oturligt mål i mot oss är skit samma men vi måste bli mer effektivare i våra avslut om det ska gå vägen idag.
Positivt att Gagnon visat framfötter idag.