Omgång 4: Timrå IK - HV71

Snyggt FirstSwitch!

Matchen mot Timrå kommer verkligen inte bli lätt. De har börjat ganska övertygande denna säsongen och slagit tillbaka mot de som har tippat dem som ett bottenlag. Hv har dessutom alltid haft svårare mot sämre lag och Timrå är definitivt ett av dem.

Målskyttet måste komma igång i denna matchen och vi måste visa Timrå vilka som är bäst redan från början. Det duger inte att börja spela hockey och åka skridskor i andra perioden. Konstigt nog funkade det mot både BIF, FBK och SAIK men det kommer straffa sig i längden. Sätt press på Timrås backar och lägg puckar mot mål med en gubbe som skymmer så kommer det bli mål förr eller senare. Alla mål måste inte vara snygga.

Tips: 4-2 till Hv om de gör som jag säger :wink:

Nice!
Om det nu hjälper någon så borde min nedräknings-bild fungera för alla matcher nu, med samma adress den bara uppdateras eftersom:

URL: web.comhem.se/majo/hvmatch.php

Hoppas det kan bli lite islossning för målskyttet nu med bottentippade Timrå, hoppas verkligen inte man åker på den gamla vanliga underskattningsskjukan och åker runt i finglider för att tro att matchen kommer vinnas utav sig självt.
KRIGA och se till att vinna med 7-1, ska fan tippa det resultatet tror jag.

Förstår inte varför folk fortfarande tror att det kommer bli målrikt… det är två defensivt inriktade lag som möts imorgon det mest logiska är väl att det blir målsnålt igen, tyvärr.

Det vill till att HV71 inte underskattar Timrå imorgon. Full fokus från matchens start till slut och sluta upp med de onödiga utvisningarna. Spelar HV71 sitt spel så är de alltid ett hot och hoppas de får igång special teams ordentligt nu så kommer det gå utmärkt.

Tror på en 1-2 seger till HV71 imorgon, full tid. Målen görs av:

b #8 Rhett Rakhshani
(0-2) #71 William Karlsson
(1-2) #14 Niklas Nordgren[/b]

Jag tror inte det blir målrikt, jag hoppas.

0-3 te HV
Målar: Rhett, Fantenberg, Strandberg.

Äntligen dags för match mot TIK. Det blir 2-4! Mål i tom bur.

Rhett
Mackan
Krog
Liket

Någon som kommer att vara på plats?

Borta mot Timrå är något som jag är rädd för.
Gnetar lag som stänger egen zon med 5 man framför mål.
Såna lag har Hv extremt svårt för och har lätt att falla in i samma tempo.
Detta blir en tuff match tror jag men hoppas Hv knäcker nöten med ett tidigt ledningsmål så
de får börja anfalla.

Men tror och hoppas på en 3p och knapp seger med 1-3, sista i tom kasse.
Mål: Rakshani, Sundh, M.Karlsson

Ska bli intressant att se vem som bänkas på backsidan. Louma har ju alltid varit helig och fått massor av speltid hur dåligt han än spelat. Förutom senast mot SAIK, ett trendbrott. Även Trygg som jag plussat för tidigare var medioker senast. Önskar att någon av dessa två får stå tillbaka till förmån för Fanten. Tips: Hv-seger 1-5. Rahkshani och Krog har lekstuga…

Jag håller med folk om att bortamatch mot Timrå är luriga men känner mig tryggare med Wesslau i kassen än dom sista 2åren då Larsson eller Andersson stod, de har ej blivit sämre med tanke på denna inledning av Wesslau så jag tror på seger :smiley:

Svårt med resultat men vi åker hem från Medelpad med ytterligare seger känns de som, jag har fått gamla guld vibbar nu redan typ :laughing:

Hmmm, jag trodde på islossning förra matchen och det blev ju tvärt om.

Jag tror på 1-2

Timråmål efter 4.08 i första peropden av nån bonnläpp,
Sedan reducering i slutet av andra (37.13) av J. Krog
och 1-2 av Louma efter en soloprestation från bakom eget mål. Detta i matchens sista minut.

Timrå har spelat överförväntat de tre första matcherna men jag tror att HV71 är för starka.
Jag tror på 4-1 seger till HV71. Målskyttar: Oscar Sundh, Rhett Rakhshani, Jason Krog och William Karlsson.

NOT: Intressant att kolla statistiken inför dagens match. HV71 har inte släppt in något mål i BP men har blygsamma 11,11% i PP.
Timrå däremot har 90,91% i BP och hela 33,33% i PP (!). HV71 har skjutit 90 skott medan Timrå endast skjutit 69. Dessutom så tekar och tacklar HV71 mycket mer/bättre än Timrå.

Nu är det dags för HV att sätta mer än tre puckar på motståndarna. Jag tror jag inte har sett en sådan här stabil defensiv av HV71 under alla åren jag har följt de, väldigt kul! Men nu måste puckarna börja trilla in och säkra ännu en trea.

5-1 till HV71 idag.
Fernholm
Fantenberg
Rhett
Pettan
W.Karlsson

FRAMÅT HV!

Ingen införrapport än på hv71.se, dåligt, kanske kommer. Full fokus i eftermiddag så vinner man detta med några måls marginal. KÄMPA HÅVE KÄMPA!!!

Proppen ur idag :mrgreen: 5-1 till HV!

Kapten 2
Fasth
Kolan
Rhett

Timrå var det lag HV tog flest poäng emot förra säsongen (dock så hade Timrå en riktigt dålig säsong i fjol): 12 utav 15 om jag minns rätt.
Båda lagen har börjat tämligen målsnålt där 5 av lagens 6 matcher har gått till övertid. Känns som att det borde bli målsnålt idag med. Mitt tips: 1-0 till HV för andra matchen i rad. Målskytt: Mikko Luoma! :smiley:

Tror på vinst idag med…3-1 till HV71. Målskyttar HV: Fernholm, Rhett och Kolan. Tröstmål TIK:Nordgren.

Magkänslan säger att HV kommer underskatta Timrå i första perioden och ligga under med 1-0.
Vid full tid kommer dock HV ha jobbat sig upp till 2-2. Sen blir det vinst i förlängning ännu en gång! (Fasth gör målet)

1 - 4
Carlsson
Rhett x2
Fälth

Wesslan nollar Tikarna, blir 0-5 HV-favör :exclamation: Fasth x2 Rhett x2 och Kolan målar…