Omgång 40: Djurgårdens IF - HV71

[size=150]Djurgårdens IF - HV71[/size]

Ny resa till huvudstaden för HV71. Det var någon vecka sedan HV vann
på straffar på Hovet, kanske dax för 3 poäng nu. Dylan Reese, Teemu Laine,
Simon Önerud, Ted Brithén och Mattias Tedenby är skadade.

Lindbom inför match: hv71.se/artikel/i5cpaiyk7-3i … n-pa-hovet

Skadeläget: hv71.se/artikel/1tkcaiyjv-3i … get-i-hv71

Shl: shl.se/play/video/15466649

[size=150]FORZA HV71!![/size]

7/10 matcher avklarade. 17/30 möjliga poäng inkasserade än så länge. 18/21 poäng på de 7 matcherna.

Sedan de 4 raka förlusterna i rad så har HV steppat upp ordentligt och sedan den 26 december så har man inkasserat 27/36 möjliga poäng på 12 matcher. Poängsnittet hamnar på 2.25/match. Fortsätter vi i den här takten så landar vi på 100 poäng efter 52 omgångar och säkerligen topp 3 eller högre beroende på vilket snitt de andra lagen klarar att hålla resterande omgångar.

Senaste 8 matcherna ligger snittet på 2,62 :slight_smile:

Om ni undrar varför jag startade den här räkningen med just 10 matcher så var det för att HV71 låg 5 eller 6:a med 1 förlust ifrån 10:de plats har jag för mig. Sen såg jag på spelschemat att det radades upp så kallade enkla matcher där HV ska ta mycket poäng om man ska kunna hänga kvar i toppen, så jag tyckte det kunde vara intressant att följa upp 10 matcher framåt för att se vad som hänt i tabellen på 10 omgångar. Än så länge ser det riktigt bra ut då man avancerat 2 placeringar och skapat en lucka neråt i tabellen.

Dessværre blir det torsk idag.

Vi saknar før många tongivande spelare och ser inte riktigt hur vi ska utmana ett desperat djurgården.

Sitter och laddar inför kvällens match. Sista chansen att se HV71 i Stockholm. Om det inte blir någon final, fast då kanske de inte släpper in HV-fans som under rabaldret 2010. Dumt förresten att de två enda HV-matcherna i Stockholm denna säsong är med endast 12 dagars mellanrum, dessutom endast på vardagskvällar mitt i veckan.

Nåja, enligt DIF själva räknar man med ca 5.500 pers ikväll så lite intresse är det för HV71. På lördag kl 16, en mycket bättre tid, kommer Rögle på besök och just nu rear man ut biljetterna för 99:-/st, biljetter som annars kostar upp till 315:-.

Vilka ska gå på matchen ikväll?
Tog med 2-åringen på sin hockeypremiär förra matchen på Hovet men fick åka hem efter period 2 då hon tröttnade…

Ikväll åker jag själv och skriker mig hes! Bor granne med Daniel Brodin och sagt till han att ge fan i att göra mål mot HV! =)

Kollar värmningen, Christensen värmde upp och tänjde mest av alla. I ensam majestät i mittcirkeln.
Först in på isen av HV-spelarna var Sundh med bestämda skridskoskär.

dif börjar bra…

Milde tid vilket uselt PP…

hvs PP lika dåligt som vanligt…

6% Det fattas ca 20% för att vara bra :exclamation:

Borgman…så BRA

Bra fart och bra match mellan två lag som spelar väldigt lika typ av hockey. De riktiga chanserna har väl inte infunnit sig, men det ser ut att kunna bli en rolig och fartfylld kväll.

Herrejävlar vilken bra hockey.
Full speed. Domarna släpper det mesta och det är kamp på hög nivå.
Såhär kunde Shl varit jämt, om det inte vore för de mesiga reglerna.

Rent spelmässigt händer inte så mycket, men det är helt ok.
Dif tycker jag ser något starkare ut, men det är i så fall på marginalen.

Kul som sagt. Men knappast att Lindbom är nöjd.

bra period av båda lagen. Djurgården började bäst men HV kom in i det och spelet är väldigt jämt då jag ej ser nått lag som för matchen än-

Rögle Lakers 3-1 :laughing: :laughing:

Bra match, bra tempo där HV har dom klart vassaste chanserna.
Förstör nu inte detta domarna.

Hoppas Daniel Brodin är införstådd med en Lux order.

Jaaaaa…den kom lite oväntat :smiley:

Riktigt snyggt mål! Väldigt starkt av Christensen att hålla i pucken i förstaläget för att sen få fram passen till Thörnberg som är klinisk i avslutet! Härligt!

JAaaa :smiley:

HV spelar väldigt bra här i andra perioden. Sätter väldig press utan puck och spelar sen enkelt när man väl får tag i pucken så att man kan komma med fart genom mittzon gång på gång. Ser ut som i början på säsongen nu igen.