Omgång 40: Djurgårdens IF - HV71

Mkt stiligt mål och starkt av #24.

Synd att inte #40 inte fick dit pucken innan Dif tog Time-out

Måste säga att bröderna Brännström måste ha bra gener från farsgubben. Erik är ju fantastisk och Isac gör ju också riktigt bra insatser nu när han får speltid. Bra på skrillorna och stark i kroppen. Spelar väldigt fysiskt, trots att han inte är jättestor. Ska bli riktigt roligt att följa dessa båda pojkar!

Nu snackar dom om DIFs dåliga PP. Det vet man ju hur det brukar sluta…

Nu gäller det att hålla tätt.

JåaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JJJJJJJJJJJJAAAAAAA :smiley:

Vackert!

Grymt bra kämpat in i det sista.
Viktigt!! Dif kändes heta här på slutet.

Härligt! Pilut får hänga en och blir glad som en ungtjur på vårbete! Jättebra förarbete av Sandberg också!

Så psykologiskt viktigt! Pilut med världens bredaste leende :slight_smile:

Vet inte, men tror knappt jag sett en bättre 2:a period denna säsong.
Defensivt klockrent. Offensivt ok.

håll ihop nu

HV spelar ju så oerhört gediget just nu. Superhårt arbete från förste till siste man. Alla har farten uppe och då kuggar man i varandra. Back- och målvaktsspel känns oerhört tryggt ikväll men den där riktigt vassa offensiven finns kanske inte där men med så hårt jobb så trillar det dit några puckar ändå. Snyggt jobbat HV71!

Somliga påstår att jag inte kan se det positiva som PW gör. Så here it goes.

Fantastiskt stabil match och felfri efter två perioder. Positionerar sig rätt och spelar tryggt, och därav behövs inga spektakulära räddningar. Det här är (än så länge) än ÄKTA femplus-insats.

Helt enig. I allt. Ser grymt lugn och trygg ut ikväll.

Snyggt! Det förtjänar han…

Man kan väl inte vara sämre än att man kan ändra sig.
Har med kritiserat PW men både förra matchen och hittills i denna har han varit en klippa :exclamation:

Tycker även att den (bland annat av mig) ifrågasatte Abbott gör en bra match hittills.

Hansson det var ditt mål :imp:

Helvete. Börjar få flashbacks från förra bortamatchen mot Dif. 2-0 till HV inför tredje och snabb reducering för Dif. Aj aj.

fy återupprepning återigen tros?