Omgång 40: HV71 - BIK Karlskoga

[size=150]HV71 - BIK Karlskoga[/size]

HV71 möter BIK Karlskoga på lördagskvällen i en
toppmatch i HA. Ska fem raka segrar bli en sjätte?

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Dags att stänga den här serien idag!!

Ytterligare en värdemätare för var HV egentligen står. Båda lagen spelade match igår och båda vann, så det blir en fråga om vilket lag som laddat om bäst. Tror det blir riktigt tight men hoppas att hemmaplan fäller avgörandet till HVs fördel. Nån som har koll på biljettförsäljningen? Drygt 3000 senast skrämmer ju ingen, förutom kassören….

Läste 5000 idag på morgonen. Eller om de var igår.

5045 sålda igår. Sannolikt tillkommer några till idag, men slutsålt lär det nog inte bli.

lite underligt att intresset är så lågt, speciellt nu precis när vi börjar spela aningen bättre.

Kombo av nyligen avskaffade restriktioner, elräkningar och sportlovsresor? Jag har köpt 5 av dessa 5045 så jag kan gå med huvudet högt :slight_smile:

Jag har fyra biljetter som vi tyvärr inte kan nyttja på grund av sjukdom. Hojta till om någon vill ha dem.

Jag har en sittplatsbiljett över pga sjukdom. Meddela om någon vill köpa.
Sektion D vänster. Kostar ju en 300 men vore ju kul om de kom till nytta och platsen fylls!
Så får jag en hundring vore det fint.

Karlskoga befinner sig i samma positiva trend som HV. Men hur bra är de egentligen?

Som jag minns det var de bra i första perioden när vi mötte dem hemma. HV hade lite flyt och vann ändå perren, varpå BIK föll ihop totalt i de två sista.

Och senast borta mot BIK. Var de så jäkla bra? Som jag minns det var ett skadedrabbat HV rätt dåliga.

Så. Kommer HV upp i nivå idag ska vi kunna ta tre poäng.

Vill inte vara dryg nu. Men när vi mötte dom hemma, så var de i första perioden man fullständigt körde över Karlskrona. Nog den enda match man varit såpass dominanta i första perioden. Fast vi kanske pratar olika matcher? Jag menat första matchen mot dom hemma.

Man van tillslut med 7-2.

Ikväll är man på plats för första ggn denna säsong. Borde väl va slutsålt? Toppmatch ju.

Just det. Du har rätt. Jag vände på det. Och sen var BIK helt ok de två sista men HV gjorde mål på typ allt.

Men min poäng kvarstår. Så djävulskt imponerad är jag inte av BIK, i alla fall inte efter matcherna mot HV.


Inte bra att Önerud saknas, han är nog vår viktigaste spelare. Ska undersökas nästa vecka.

Fattar inte heller varför vi har 8 backar med.

Herregud!! Börjar bli parodi detta.
Jaja han hann ju spela 2 matcher iallafall, mer än Ullström.

Minnet är verkligen kort hos dem som inte tycker vi bör värva forwards. Önerud borta är en ruggig påminnelse om hur det såg ut november till januari. Vi är liksom en skada på Foppa och Vesel bort från att ha samma uddlösa forwardssida som då.

Jag hoppas verkligen, verkligen att Hult levererar minst en forward till innan den 15:e. För det kommer naturligtvis inte hålla om vi ska fortsätta tvingas spela med spelare som med all tydlighet visat att de inte kan ta en ledande roll, eller i värsta fall visat att de inte ens ska ha en tröja i årets upplaga.

Gissningsvis på grund av att vi bara har 12 hela forwards…

kokkonen-wikström-netterberg ger mig mardröm

Klar uppgradering mot igår tycker jag. Wikström som center isf Kokkonen är ju klart bättre. Kokkonen eller Törngren spelar ju ingen roll då båda är helt under isen.