Omgång 40: HV71 - MODO

4 skott på mål i 5 mot 3. Alla missar mål. Imponerande!

Helt jävla rätt.

Nu är det absolut inte Loumas fel men när Louma ramlar som en större “Bambi på hal is” så tänkte jag att nu kommer det bli mål bara för det. Och så blir det det såklart…

Fantastiskt…

En bedrift bara det.

Håller med här. Tråkigt nog så gör MoDo 1-1 istället.

fjärde raka PP nu. Gör mål!!!

Fattades bara 1-1. HVs bedrövliga usla förbannade jävla PP kommer att sänka laget i slutspelet om inget radikalt inträffar! 5-3 i 1.30 och knappt ett skott på mål! Petrasek står så still på blå att han får Kebnekaise att se ut som F1-bil. Man har återigen läge att gå ifrån i matchen och skapa lite lugn och ro - men nej. Istället släpper man in en i slutet av perioden.

Det spelar ingen roll längre om HV har spelövertag, dom gör ju för fan inte mål längre!

Och torsk idag så är LHC, LHF, FBK och MODO snart ikapp.

Är du förvånad?? Han och Fälth hittar aldrig målet.

Istället för att ha Fernholm så borde man sätta in Davidsson i PP

Bara jag som tycker PP-spelet har varit bra i denna period alltså? Skulle det ha stått 3-0 efter denna period skulle ingen klagat på spelet alls. Fortsätter HV med detta spel vinner vi med 6-1.

Spelar Fasth?! :confused:

Är Fantenberg också borta resten utav säsongen så är det ren och skär katastrof.
Det blir inget i år grabbar.
Felsatsningen på årets backar blir ett enda antklimax.
Backarna som är kvar håller inte. Skjuter utanför målet och ser allmänt trötta och ointresserade ut.
Dåligt material med skridskorna eller landsomfattande dålig is :question: Men Luoma ramlar ofta och Fälth gör så också emellanåt.
Det måste till en ny back innan fönstret stänger.
Jag litar inte på ngn av de backar som är kvar.
Karlsson, Fälth, Pettan, Luoma, Trygg och Fernholm. :frowning:

Ja, 5:34 min första perren.

25% i powerplay är ju klart bättre än tidigare matcher. Tycker det också sett helt okej ut i PP
vissa sekvenser. Det jag stör mig mest på är att det tar cirka 50-70 sekunder innan de ens tar sig in
i offensiv zon…

Håller med.
Kör med minst 4 forwards.

Klart när man läser raden med backarna så blir varken jag eller motståndarna rädda.

Fan va snyggt :smiley:

skjut pucken i mål?
“enkelt!” -liket

Grattis Mikko till en poäng. :exclamation: :exclamation:
Kom igen nu då…