8 tillbaka och spelade stabilt, kul! Vinst blev det också igen!
Offensivt är vi bra men defensivt så blir vi som ett korthus så fort som vi släpper in ett bakåt. Tycker ändå att många av 5orna var bra framåt och 24 hade bra skridskoåkning idag igen och 10 hade ett fint läge, hoppas det kan lossna nu. 24 gled ju igenom med ett fint skott och där Arla satte den, inget jävla kladd utan skott direkt, även Hansson då Arla räddade kvar pucken fint!
Löjligt skönt med tre poäng! Offensivt och effektivitetsmässigt gör HV en riktigt bra match. Försvarsspelet (minus PW) lämnar fortfarande en hel del att önska. Spelarmässigt är det oerhört kul att se Arla leverera från start. Han var relativt anonym i spelet men som den poängspelare han är hamnar han rätt i avgörande lägen och det är det som han är värvad för. Jere tyckte jag var bästa back trots minst speltid av backarna. EC verkar på gång, mycket mer fart och mer vän med pucken. Thörnberg är inte dålig men har svårt att få stäm i spelet, jag skulle gärna se att han och Önerud byter plats till nästa match.
Nu vill jag se att man bygger vidare på detta och inte faller tillbaka nästa match som så många gånger tidigare denna säsong. Extra viktigt då jag är på plats på Hovet
Tycker tyvärr Hv bjuder på för många chanser däremot!
La lite extra tid på att kolla försvarsspelet idag.
Det är ofta den andra backen får passning på fel sida vilket gör att han måste hela tiden lägga den till rätta istället för att ta med direkt och sätta fart. Sen väntar dom in motståndaren för länge vilket gör att medspelarna hamnar i passningskugga och väljer istället att låsa fast sig själv genom att ta sargskydd!
Vill framhäva speciellt två spelare framåt som jag tyckte extra mycket om att se idag.
Erik Christensen börjat allt likna sitt rätta jag och gillar när han klappade till ett slagskott från blå och retur rätt ut till en sniper Albrandt!
Oskar Sundh vilken slitvarg, tänk om alla hade hans inställning varje match.
Det va många som va bra men tycker det va gott att se dessa två idag.
Det är sån här glöd man ska ha varje match och inte var tredje. Visa upp videon och tala om att det är med sån här skridskoåkning alla spelare behöver ha varje byte, varje match !
Fan vad gött med en vinst! Alltid gött att spöa gamla HV-spelare med och starkt att resa sig efter 3-3 när det såg mörkt ut.
Riktigt bra tryck i arenan, all heder åt publiken, det gav en bra stämning här hemma också.
Skön vinst och framförallt mot Frölunda.
Kevin Stenlund fortsätter och imponerar, Christensens rör var heta, Sundh-bliraldrigtrött gör ett brutalt jobb, Arlbrandts skott liksom Hanssons brutala skott i kryllet. PW gjorde flera matchavgörande räddningar - framförallt vid 3-3.
Vad ska man säga om Jere “boom” Karalahti. Ingen boom ikväll, men agerade resolut med stor vilja och pondus.
Syntes duktig respekt på motståndarna när Jere dunkade på. Mera sånt Jere.
Emil Johansson - wow! Null respekt, går in stenhårt i närkamper och lirar med stort självförtroende och ruggigt bra spelförståelse.
Som någon skrev ovan - kommande storback inom kort.
Toppen-kväll med fint sällskap, dock en stjärt på mjöd men bra samtal med Johan Freijd - lite special till några på forumet. @Robert, Shitkicker, kny och macce. Diabolics lyckades ju med konststycket - tre(3) handgjorda mössor och förstår nu alla toabesök.
kny:s blev tyvärr en kulpåse, st XS - bra för två små kulor.
Kika brevlådan gubbar. Robert fick dock en träskohatt - ens högsta önskan
Emil Johansson gjorde mer eller mindre en perfekt match idag. Grym i båda ändar.
Våra två toppkedjor levererar och PW var grym.
Måste säga att frölunda annars var totalt dominanta stundtals. Syns att det är ett grymt bra lag men med den insatsen vi gjorde idag så spelade det ingen roll och offensivt är vi väl så bra.
Det bästa av allt: Stålberg-fjanten fick ätä upp sina ord
5+ Niklas Hansson. Efter en lite tyngre period börjar Hansson hitta tillbaka till spelet han hade i början av säsongen. Var lysande mot Frölunda och sköt dessutom avgörande 5-3. 4+ PW. Hade en svettig afton mot ett Frölunda som sköt 44 skott på mål men PW stod pall och gjorde en riktigt bra insats. 3+ Martin Thörnberg. Gjorde en storstilad arbetsinsats och var bra i det fysiska spelet. Banar ofta väg för kedjekamraterna. 2+ Mattias Tedenby. Visade vägen med sitt 1-0 mål och skapade ytterligare några lägen med sin irrationella spelstil. 1+ Adam Almquist. Lugn och spelskicklig back som ofta lyckas spela sig ur situationer.