Omgång 42 (25/26): HV71 - Skellefteå AIK

Skellefteå AIK vs HV71

Med vind i ryggen, stadig hand och skyfflande av kol, skall segertåget ånga sig framåt mot säker mark. Vi ligger just nu efter tidtabellen så den planerade pisse-pausen har brunnit inne. Restaurangvagnen likaså. Ölbärsintresserade göre sig, således, icke besvär.

Ytterligare fart i brasan på den Ang-formade spis som HV-loket är utrustat med, är ett måste. Utöver det behöver Felix/Gliffking hålla ång-tätt bakåt. Annars når vi inte slutstationens stickspår i tid innan växeln slår om. Det stickspår där SHL-tåg parkeras, med påbjudet stillasittande, tills grönt ljus infinner sig i september 2026. För när övriga 10 hockeytåg fräser fram på huvudspåret om 11 omgångar, ja då är stickspåret att föredra, före det alternativspår som tar omvägen ut på väldigt tunn is, med hög risk för isvaksdopp rakt ner i allsvenskan.

Den uppmärksamme läsaren inser att tågingresser återkommer med boomerang-effekt, likt föreningens leverans av besvikelser, år ut och år in. Men inte idag, för idag håller alla ångan uppe, i Tedenfarts 600 matcher långa hyllningståg. Må han fortsätta att studsa fram igenom sagorna, några hundra matcher till.

Släpp loss Tedenfjutt!

Oh Ah Tedenby!

FORZA HV71!!

6 gillningar

Hålla tätt bakåt, LOL

Knip igen!

1 gillning

Ikväll kör vi.. @Hvallan nattar barnen, @Jackass2 mockar hästskit o så ser vi till att ta 3 fucking poäng!

:white_heart::blue_heart::yellow_heart:

4 gillningar

Nån som behövde gå på muggen också va??

3 gillningar

Även match från min sida i vanlig ordning, 3/3 när man inte har möjlighet att kolla.

Jag kommer sitta på plats och vara negativ, som vanligt.

Fan vad stryk vi kommer få.

5 gillningar

Allt går åt helvete (förutom att jag har semester tills OS är slut). Så HV bör vinna denna match. Även om Lindström spelar.

Sandström out?

4 gillningar

Ingen Felix?

Oh… oh.

Då var det roliga över.

Jag har aldrig gått på muggen under match förut, men funderar på att testa ikväll. Satsar på diarré för att symbolisera ketchupeffekt för Hv! Kämpa nu Hv!

3 gillningar

Ber till gudarna att Olof står.

Vilket han förmodligen gör. Men man vet aldrig med Anton.

Edit: Olof står. Enligt Swehockey.

1 gillning

Om Gliffen står… har någon annan målvakt någonsin varit så bänkad som Lassi är, isåfall? Han är liksom inte utanför truppen, men alla andra går före.

1 gillning

Glifford står

1 gillning

Känns ju bra mycket bättre med Olof än Lassi iallafall. Men han var ju inte jättebra igår.

GLIFFKING.

2 gillningar

Dåligt läge att ta in honom efter en dålig match, hoppas han lyckas studsa tillbaka.

Lassi är sidsteppad. Sad but true.

Hur många matcher är det kvar på det Gliffordska klippkortet?

Jag och frugan har åkt från Norrbotten för att se matchen. Må det gå vägen :sweat_smile:

9 gillningar