Omgång 42: Brynäs IF - HV71

[size=150]Brynäs IF - HV71[/size]

Ny match för HV71 och Brynäs på bortaplan som gäller.Ska det
bli seger i den viktiga matchen om att undvika kval?

Lillis inför match: hv71.se/article/dqthakl9f-3 … mot-brynas

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Finns bara seger som räknas i denna matchen. Ingenting annat!! Jag tror att Hv71 knyter nävarna efter en mindre bra genomförd match i tisdags mot Djurgården. Kom igen nu Håve!!!

Vinst är ett måste annars är kvalet spikat

Vinst är grymt viktigt, men inget kval är spikat trots om det blir förlust. Jag tropåt!!
Kämpa Håve Kämpa!!

Kvalspel mot LHC verkar klappat och klart!

[url]https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/efter-100-000-tester-sa-slutar-dramat-i-shl/[/url]

Redan ont i magen och nervös inför kvällen, 3 poäng är ett måste.

Obehagligt när Peter Andersson verkar ha låtit spelare som P.Berglund, Ersson, Andersén och Danielsson vila inför matchen. Samtliga stod över mot Rögle men är aktuella idag.

Kan visa sig vara ett genidrag.

Idag är det otroligt ångestladdat. Det måste bli poäng idag. Vi måste kriga ner Brynäs.

Behövs mer trafik framför mål så att Ersson inte ser ett smack !

Spelmässigt har HV varit minst lika bra som motståndarna de flesta matcherna, men en oskymd Ersson blir inte lätt att få hål på …

det har jag sett att både HV och Malmö bittert fått erfara …

Lagets största gluteus maximus skall vara 2 cm från gallret på han…

Hugo i mål igen… spika igen för f…

Jag har ingen bra känsla alls inför ikväll. Jag är rätt säker på 0p, tyvärr…

Hoppas jag har fel.

Kämpa HV, kämpa!

Mardröm. Håller aldrig. BIF tar detta.

Motbevisa mig nu för fan.

Jag med… med tanke på förra matchen såhar man innte mycket att förvänta sig tyvärr…

Lillis har verkar förstått att Gunnarsson inte håller. Frågan är om Hugo gör det? Jag är tveksam. Lillis har minst sagt ett delikat problem. I detta läge hade de varit nödvändigt med en stabil målvakt. Helt jävla sjukt att vi inte värvade något. Jag hade nog kallat upp Åhman och hoppats på ett lyft och nystart. Det kan inte bli sämre!

Trots Gunnarssons mediokra målvaktsspel, så är det underligt att han inte står eftersom han hade en rad(3) matcher med segrar innan uppehållet? Han måste vara rejält usel på träningarna också, alternativt är han skadad…

Om HV förlorar tror jag det främst kommer bero på att HV får fler utvisningar av den som vanligt HV-ovänliga SHL-domarkåren.

Kanske ihop med att HV misslyckas med att göra hål på Ersson pga oskymda skott och fortsatt sumpade målchanser.

Men man har inte så mycket att förlora, Brynäs är de som borde vara nervigast …

Ja, Gunnar är inte bra, och Hugo är inte usel. Men med Gunnar har vi tagit över 1,8 poäng sedan Lillis tog över. Dessutom har han tagit 5 av 6 poäng mot just Brynäs.

Hugo står under Lillis noterad för två nollpoängare.

Matsqq har ju varit inne på att Hugo inte stått lika många mot bottenlag.

Ja, upp till bevis nu…

Med det sagt hoppas jag Hugo gör en toppenmatch. Även om han varit rätt medioker sen förra våren.

Håller med. Det där att man har bra stats och god känsla mot vissa motståndare skall man ej underskatta. Därför lite konstigt val. Inte säkert att coacher har koll på det alltid dock!
Men vi får hoppas på Hugo ikväll och framöver. Det finns potential där, den måste bara fram nu!

Ja, Alnefelt har bara fått stå 1 enda av sina 15 matcher mot något av de andra fyra bottenlagen.

Gunnarsson har stått 10 av sina 24 matcher mot något av de andra 4 bottenlagen.

Tror det är främsta orsaken till att Gunnarsson har relativt “fler vinster” men Hugo har bättre räddningsprocent trots svårare motstånd

Men jag som normalt är väldigt kall och statistisk av mig har börjat bli skrockfull nu när allt gäller så mycket …

Förlorar ni så vet ni vem ni ska skjuta och då tycker jag även att Lillis alltid ska göra precis tvärtom som jag säger från och med nu ! :slight_smile:

PS tror nog Lillis skiter i vad jag skriver iofs

Scott tillbaka också för Brunsåsarna, usch ångest.