Omgång 43: AIK - HV71

Skönt att se att effektiviteten är med oss ikväll. Hoppas det fortsätter så. Kyligt mål av Kristiansen också.

Larsson Larsson…Larsson =)

Kul att se Hv går på mål, istället för att cirkla i hörnen.

Wesslua var riktigt bra i första, gjorde några riktig vassa räddningar

Unnar verkligen Tommy detta mål, det är han värd! :slight_smile:
Han har sett riktigt bra ut hitintills, bästa HV-spelaren idag tillsammans med Wesslau.
Tycker att HV71 gjorde en bra bortaperiod. Spelar stabil defensivt, fanns dock ett par undantag, och är riktigt effektiva framåt.
Åh vad glad jag är att Larsson har en svart tröja på sig idag och inte en vit :wink:

Underbart av Rhett att driva på mål. Det lönar sig, inte minst när Daniel Larsson står i kassen. Påpassligt och kyligt av Kristiansen som verkligen spelat fysiskt. Mera sånt!

Annars tycker jag att det varit ganska rörigt i egen zon. Petrasek slarvar gång på gång och känns tyvärr som en säkerhetsrisk.

Kul för Kristianssen. Riktigt snyggt. Hur många trodde innan säsongen att han och Davidsson skulle stå på samma antal mål?

Jag blir så jävla glad när Tommy “Hulk” Kristiansen, Tommy “Norris” Kristiansen, Tommy “Ironman” Kristiansen ", Tommy “Conan” Kristiansen, gör mål. Hoppas på en förlängning av denna kille, pefekt 4:e line spelare, älskar föreningen och lär inte vara direkt dyr.

Backar inte för en fight eller tufft spel, därav alla actionsmeknamn.

Vill se Fasth göra samma sak, vi vet ju vilken speed killen har…behöver bara bli lite mer självisk.

Vill se detta i samtliga matcher från och med nu att vi går på mål hela tiden, skapar situationer

Kristiansen har sett bra ut sen han kom tillbaka efter utlåningen!

Det är nog inte roligt att va Daniel Larsson ikväll :slight_smile:

D. Larsson fortsätter briljera i spelet bakom mål :wink:

Handen upp ni som saknar Larsson? Minns att han nämnde något om hur mkt bättre det var att vara i AIK, han fick spela “sitt” spel mer än i HV… Vi får väl kalla det en win-win-sits för “hans spel” har jag hellre i bortakassen…

Tycker det känns ganska OK. Lite rörigt i vissa situationer i egen zon men det här ska HV ta! Enda hindret är väl om Kuben drabbas av snedtrip från någon av de funnybrownies han trycker i sig i pausen…

Ja, han är pigg ikväll. Tar för sig bra.

vilken plock av Wesslan!

Wesslau :open_mouth:

Hur fan gjorde Wesslan där :question: :question: :question: :smiley:

Oj vilken match wesslau gör! Än så länge har det sett lovande ut :smiley:

Petraschek!!! Inlevelsen och begåvningen är ett faktum.