Omgång 43: Frölunda - HV71

Och en del smarta pass. Finns definitivt en offensiv uppsida där.

4 gillningar

Kalle var lika fin som frisyren. Solid, rejäl och distinkt. Inget fipplande utan distinkta pass. Spelade enkelt och resolut. En stor tillgång. Han ska baserat på denna insatsen vara en av Hv’s 4 främsta

8 gillningar

Martinsson loggar nästan 22 minuter.
Fisken mera istid en Tedenby.
12 minuter på Foppa.
Tycker förövrigt att både Tedenby och Foppa ser rätt risiga ut i synnerhet Foppa.

1 gillning

Kollade reprisen nu på Cmore.

Kaski utgick efter en klubba mot munnen . Tänderna .

Borde inte bli långdraget ?

Kul att han får vinna i sin första match och dessutom spela bra, lovar gott framåt alltså.

Fan, nu börjar man känna lite positiva vindar för första gången på länge. Pucken studsar vår väg, inte tvärtom som under resten av säsongen.

Ska inte jinxa, har fortfarande ångest.

1 gillning

Puckens fel om man ska vara petig.

Kan ju vara tänder som rök, kan vara en ansiktsfraktur.
Borde ändå inte vara allt för allvarligt.

Ingen klubba. Puck. Men en backhand som inte såg superhård ut så jag blev förvånad att den tog så illa.
Förhoppningsvis bara tänder eller ett jack som behövde mer stygn än vad läkaren kunde fixa i omklädningsrummet.

Ser fram emot nästa säsongs julsång-film där tandlöse Tedenby och tandlöse Kaski skrålar ”Jinglebell Rock” arton tonlägen för högt/lågt i HVTV.

5 gillningar

Ja ångesten är verkligen total.
Slår vi FBK hemma på torsdag och Brynäs torskar så kan jag möjligen börja tro på det.
Vilket fall som helst behöver vi få in en till Center som gör skillnad. Om Shore går sönder är vi stekta.

Maalahti var en jättepositiv överraskning. Moelgaard går från klarhet till klarhet. Petersson magnifik.

Sen måste jag ändå säga att jag tycker Sam Vigneault gör det, på det hela taget, riktigt bra. Fantastiskt bra jobb som kanske inte syns men som är jätteviktigt.

Däremot, Mikkel Boedker…där händer inte mycket. Och Tyler Matson…där händer heller inte mycket. Lider lite med Forsberg som får spela med dem.

3 gillningar

Håller helt med.
Sam gör en riktigt solid insats idag :+1:
Han är ojämn men det finns något där.
Tror att han kan bli en solid Shl spelare på sikt.

Snyggt fångat av någon Filip på twitter :sweat_smile:

4 gillningar

Pressen är på Brynäs just nu. Bättre att jaga än att jagas.

Skön seger lite turlig men ändå inte orättvis på något sätt. Vann ju skotten.

Är ju ett annat HV nu, det syns. Jäkla Nubben som inte ville byta coacherna tidigare, ville inte byta ut dem alls.

Retar mig på att vi skickat Bengtsson och Westerlund. Tror inte detta hänt om vi hade bytt coacherna tidigare.

Många vimsiga backar i laget fortfarande. Var bara Sjöholm och Maalahti av backarna som var stabila idag. Magsår av övriga fyra tyvärr.

Sjuk tur att Andre inte var skadad och att vi fått in Maalahti. Tror vi hade fixat Luleå också med Andre faktiskt.

VF hade en del spelare tillbaka men var ju inte i toppform direkt vilket syntes.

FBK nu på torsdag och sen sista lediga helgen på ett tag för spelarna. FBK också fått tillbaka många spelare nu men inte i slag ännu som det verkar.

Han fick pucken i ansiktet

1 gillning

Ja och inte tala om Tedenby som åker runt och tappar puck. Efter hans piruetter och soloräder så får hans nästa aldrig iväg pucken till en medspelare. Han blir baktung, får pucken för långt ifrån sig sen tar motståndarna pucken av honom. Hamnar lätt i obalans och är efter det helt slut.

1 gillning

André P är så jävla mycket klass !

Galet bra !

Ja det mesta har sagts. AP fantastisk. Fin debut av Maalahti. Fisken är grym. Sköna pinnar.

Ändå oroväckande att Martinsson får så mycket förtroende av nya ledarstaben… In med Maalahti eller Sjöholm i PP när inte Kaski finns att tillgå…

Håller med Ljungqvist i Jnytt. Maalahti ska få mer istid på bekostnad av Martinsson. Billiins är nästintill osynlig och det ju positivt jämfört med Martinsson. Hoppas bara det var några tänder som rök och att Kaski är på is på torsdag.

Edit: fyra tänder kostade det enligt Ex.

2 gillningar

Mer bil-anekdot:

Jag och min son satt som sagt fast i bilkö, pga E6 blockeras av bygge, vi vände om, tog vägen längs Allén . Väl där rullar vi upp bredvid en bil med frölunda-logga. I den sitter Borgman. Vi tutar, flashar HV-loggor och spelar HV-låten på hög volym bredvid Borman vid varenda stoppljus. Han såg inte jätteroad ut :grimacing:

Dock flashade vi hand-hjärta till han oxå, ty han har ju ändå andra-ass på guldmålet 2017.

Bra avslut på en bra kväll.

22 gillningar