Helt jämn match, tycker jag. Almqvist:s mål är riktigt riktigt läckert.
Annars är det inget direkt skönspel vi ser. Ängsligt och darrigt från båda håll.
1:a-kedjan skapar lite tryck och oreda i alla fall. Annars ser det väl lite svajigt ut. HV ska inte vara i egen zon, det är ju ett som är säkert!
Måste berömma Arlbrandt också. Jag var tveksam till den värvningen men måste säga att han har blivit en mycket fin injektion i laget. Han har det där härliga sinnet för att vara där pucken hamnar i anfallszon. Ser stora likheter med Vuotilainen i det avseendet samt att Arlbrandt skjuter direkt när chansen uppstår, precis som Jukka också gjorde. Inget lägga pucken tillrätta och vänta in motståndarna där inte, utan bara - smack direkt! Härligt att se!
Andra perioden helt klart till HV, men runt eget mål vinner vi noll kamper. Kanske inte så märkligt med Almqvist, Berglund, Johansson, Hansson & Pilut som ska hålla rent. Bröst och bringor som frukostflingor!
Måste ändå säga att Arlbrandt verkligen lyft 1a kedjan. Redan 4poäng på 5 matcher.
Sedan skulle jag vilja ha ett uppriktigt svar på hur scoutingen av Ryan O’Byrne gått till. Något jag undrat hela säsongen. En fråga alla vi Hv fans förtjänar att få svar på. En riktig flopp värvning. Hoppas verkligen att någon klubb vill förbarma sig och ta över hans kontrakt.
Var ju givetvis skrivet med glimten i ögat. Klart ingen klubb vill ta över den lönen o han bör knappast vara het på marknaden. Men en skicklig agent kan lyckas med mycket glöm inte det