Omgång 43: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Hemmamatch mot Örebro stundar för HV71
på torsdagskvällen och en seger skulle sitta fint.
HV firar 35 år i eliten och spelar i en replica från
säsongen 84/85.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Vad finns i dagens kinderägg? Något surt eller något sött? Hoppas på det senare :smiley:

Bra summering av säsongen :laughing:

Kniper hv de sista halmstrået eller faller man ihop?

Tror ytterligare en hyllningsmatch blir förstörd. Enda positiva med det är att vi närmar oss en förändring.

Det finns dock risk för att det blir ännu sämre vid förändring

Sant.

Sjukt ändå att vi verkar prestera exakt likadant som förra året efter det sista uppehållet, faller ihop som ett korthus.
Måste vinna ikväll 3p och samtidigt ha lite tur med de andra resultaten om vi tills slut ska kunna knipa en direktplats tills slutspelet.

Kan låta lite konstigt, men ikväll är det upp till bevis för Alnefelt. Att han har talangen, och redan är en duktig målvakt råder det väl ingen tvekan om. Men någon vinnarmåklvakt är han inte än. Förlorar mer än han vinner. Måste vända på den trenden, alternativt får HV köra på Gunnarsson in i kaklet.

Det är ju nåt som är förbannat märkligt med laget, från att de ibland kan spela så att man tror att det faktiskt finns en stor möjlighet till guld, till att spela på en hockey som fan knappt håller i Allsvenskan. Från fart och energifyllt med passningar som sitter på bladet och med en perfekt tajming, till orkeslöst, otajmat och lojt. Varför?? Varför funkar det ena matchen men inte i nästa? Uppenbarligen finns det ju kvalitet hos spelarna. Ibland funderar jag på hur träningsupplägget fungerar? Är det där som det brister, tränas det för jävla hårt i vissa perioder eller sitter det bara i skallen? Med tanke på att det är i stort sett samma tränartrojka under åren det sett såhär ut så måste det ju vara där som det görs nåt fel. Tycker iofs att Hult har en stor del i det också men känslan är att det borde vara tränarnas uppgift att se till att det åtminstone blir en jämnhet i spelet. Man blir ju sjukt jävla sur hursomhelst när det är på detta viset…

Holmström och bergström borta ikväll. Där rök vår chans till ett bra pp.

Kanske fördel i dag? HV har ju förtvivlat svårt att föra spelet, särskilt på hemmaplan. Nu kan de foka på defensiven och satsa på kontringar som vilken bortamatch som helst.

Persson verkar petad, Norbe in. Zion extraforward.

Konstig sits Persson hamnat i. Tidigare hade han väl nästan mest speltid trots ifrågasatta prestationer och nu bänkad.

Varför i helvete dömer Sören oss idag igen? Allvarligt talat!?

Sista chansen att haka på tåget ikväll…tar de den?

tror inte de men jag hoppas jag har fel

Sören Persson igen. Alltså va fan.

Kommer ni ihåg den tiden HV alltid kom ut frejdigt o fartfyllt hemma? Nä, inte jag heller.

Vi kan nöja oss med att det blir bortaplansfördel i ett eventuellt slutspel iallafall.