Omgång 44: HV71 - Skellefteå AIK

Tänker detsamma. Det är häpnadsväckande. Eller är han sopkass på träningarna? Någon som sett? Zico?

Lillis tittar kanske på hur han och laget spelar och inte enbart på poängen (Hugo var matchens lirare sist enligt JP) ? :wink:

Snart börjar det… dags att börja stärka moralen med allt man har att tillgå…

Nu är ångesten total.
Mitt psyke pallar fan inte detta.
Får jag önska 3 poäng.
Tack på förhand tomten.

Ja, nej. Skit i segrar och tre poäng. Kolla på JP-ligan :smiley:

Nog det närmsta förklaring vi kommer få.

Dessutom har ju laget varit fantastisk med Hugo i mål. Så förstår verkligen Lillis. Hugo får fem i betyg av JP och vi spelar som gamla CCCP.

Som sagt. Skit i att vinna. Det är inte viktigt.

Gunnar kan få stå i allsvenskan istället :slight_smile:

Föredrar ju Hugo före Gunnar ganska klart, men i detta läget och med den förlusttyngda statistik Hugo har haft samt den “streak” Gunnar hade innan uppehållet (Även om han inte var särskilt bra) så är det ytterst märkligt. Man skall inte underskatta känslan i laget när man vunnit flera i rad. Men Hugo får gärna stå på huvudet i dag, inga problem!

Förra matchen, minns jag inte exakt hur många 1 mot 0 HV lämnade men det var minst 3 och skotten var 38-24 till FBK.

Det hade naturligtvis varit bra om Hugo vunnit den matchen åt HV på EGEN hand, men jag tycker man ska titta på matcherna FÖRST och statistiken SEN och inte tvärtom.

Idag vill jag se att spelarna offrar något. Det skall göra ont på riktigt. Faktiskt i varje byte. Men det är nog en utopi tyvärr. Jag har tänkt på hur detta laget hade sett ut med hemmapublik. Jag tror faktiskt det hade sett helt annorlunda ut. Spelarna verkar sakna självinsikt och verklighetsförankring och därför skulle det nog hjälpa att 7000 personer visar vad de egentligen presterar där ute…

Jättemärkligt resonemang. Särskilt med tanke på den situation HV befinner sig i, och hur viktigt det är att vinna.

Du har ju snackat om att Hugo stått för lite och att siffrorna tidigare varit missvisande. Hur backar du upp det nu? Hugo har stått 17 och Gunnar 24. Rör det sig fortfarande om tillfälligheter? Att Hugo mött “svårare” motstånd?

Wutang clan aint nutin to fuck wit… laddar med mitt eget soundtrack! Kom igen HV, You have one job!

Det är fan bara tur att vi inte har särskilt många spelare borta nu på slutet (än så länge iaf). Kolla bara på lhc som ställer upp med två juniormålvakter idag… :open_mouth:

Jag har inte sagt att Hugo tvunget ska stå, då har du tolkat mig fel.

Jag menar att det inte är konstigt om han står just nu eftersom han gjorde en bra match sist.

Man får naturligtvis bedöma från match till match och jag tror Lillis gör sina bedömningar oavsett vad du eller jag tycker …

Nu gjorde du också statistik på Hugo över enbart 4 matcher vilket lätt kan bli missvisande …

Men som jag skrivit om innan är det definitivt så att Gunnar mötte svagare motstånd i sina matcher
Alnefelt har bara fått stå 1 enda av sina 15 matcher (är det väl nu) mot något av de andra fyra bottenlagen.
Gunnarsson har stått 10 av sina 24 matcher mot något av de andra 4 bottenlagen.
Inte konstigt om han har mer vinster då, eller? Vi vet ju att HV tidigare tagit 0,3 poäng i snitt mot de 6 topplagen …

Tror vi kan ställa in oss på playoff mot lhc redan nu. Finns inte på kartan att vi slår saik. Dom börjar likna när dom var som bäst. Så chansen till poäng idag är typ obefintlig.

Missvisande? Hur ska du ha det? Långt eller kort perspektiv? Ser lika illa ut.

5 segrar på 17 matcher.

0 segrar på de fem senaste.

Om Hugo varit så överlägsen Gunnar som många vill få det till, så är jag övertygad om att han knipit en och annan seger oavsett motstånd.

Med Gunnar i mål post Rahm tog HV 1,86 poäng per match. Under samma period vann HV borta mot LHC (där Gunnar höll nollan. Snacka om att vara matchvinnande), Djurgården och serieettan Rögle. Man vann även hemma mot Örebro och Brynäs. Med det snittet hade vi en reell chans på play in.

Missvande. Pfhh.

De såg grymnma ut senast, men mot Brynäs (matchen innan dess) såg de sämre ut, bara att hoppas att vi får se den sämre versionen av ZAIK idag.

Kommer bli vinst idag!

Tycker inte att Hugo är överlägsen alls … det har jag aldrig sagt … tycker Hugo är lite bättre , men det är bara min åsikt som jag inte vet om andra delar eller ej …

Men jag tror inte att det jag skriver här påverkar Lillis laguttagningar ett DUGG…

Jag känner förtroende för att Lillis tar ut rätt lag och ser inget fel i att han denna gång tog ut Hugo …

Tycker du ska ta med statistiken på ett papper till Lillis om du tror det påverkar honom, ingen mening att tjafsa med mig om det , eller ?

dags att plocka fram den klassiska hve hockeyn ikväll o spela för klubbmärket!

matsqq. Precis som i Emil-diskussionen vill du ju inte ta till dig utan slänger dig med uttryck som “missvisande” när siffrorna inte talar för din sak.

Det gör att jag tjafsar med dig.

Att sen köra: Lillis läser inte här-tugget. Så gammalt tugg. Så tröttsamt. Som om någon tror det…