Sluta jinxa… De kommer nog ge matchstraff till Torp för att han blänger på en VVIKare, Forsberg åker ut för felaktig utrustning eftersom han inte hade hjälm i pausintervjun och gunnar tappar in alla Västerviks åtta skott i resten av matchen. Den enda promanden som vi kommer få se är Kokkonens arbetsinsats.
Ja… det är så galet.
Vill gärna jämföra med axeln i ullströms huvud, som renderade 0 minuter, men det är ju lönlöst.
Nivån nollställs ju vartenda jävla match.
Ojämna domare, ojämnt målvaktsspel. Tycker inte heller Bertovs tackling var värd en 5a, men kan för mitt liv i te förstå att han går före backarna på bänken.
Plats 13? Sist jag kollade låg han 9:a. Om du syftar på räddningsprocent. Att slänga in ett gäng målvakter som stått typ en, två matcher i mixen kanske talar till din fördel, men det blir ju en aning missvissande…
Här har du en annan siffra. Kollar du på antal insläppta mål per match är Gunnar trea i ligan.
Du får tycka vad du vill. Även jag tycker att Gunnar blandar och ger. Men att vrida till siffror och beskylla en målvakt som släpper två lägen efter att utespelarna gjort bort sig big time. Ja, då kommer det aldrig bli en nyanserad diskussion.
Domarna borde ha kollat situationen på video istället för att slänga iväg en femma på chans … jäkligt ansvarslöst och skrämmande med såna domare inför slutspelet … tur det hände i en seriematch och inte i ett avgörande…
Ju fler ggr jag ser Powells extrem snygga assist till forna lagkamraten så undrar jag om karln inte fick hjärnsläpp och spelade till ngn han trodde var en lagkamrat. En sanslös indianare iallafall. Bland de värsta jag sett. Gunnar kan omöjligen lastas för det målet.