Omgång 45: HV71 - Brynäs IF

Gör vi inte mål när det är öppet mål så vet i tusan hur detta ska sluta!
Brynäs känns rakare mot mål jämfört med Hv och känns farligare men vi det bättre laget.

Tycker vi hamnar för mycket bakom mål istället för framför. Är det meningen eller är vi för klena/fega för att ta oss in mot mål?

Vi leder med 3-1 efter p2.

Ett øppet mål från 1-1. Sweatt dær ska du bara gøra mål.

Bara att ta nya tag infør andra.

Oturlig styrning på en HV spelare…tyvärr.

Mycket bra period!!

Av Brynäs… lite för högt tempo för Hv tror jag.
Men… vi är ju som starkast i andra så det löser sig nog. :slight_smile:

Kung Keskinen…
undrar om han förstår hur mycket han och hans insatser betyder för många av oss…

Bara 4 skott på mål första perioden. För dåligt för att vara på hemmaplan…biff gör det bra men måste till snabbare pass och snabbare avslut.

Målet är inte PWs fel. Men ja vi behöver en första målvakt om vi ska ha en chans i ett slutspel. Punkt slut.
Hv måste sätta linjerna i spelet så vänder vi detta.

TSS

tror det står 1-3 efter andra. Lindbom kommer aldrig få till PP. Alla matcher jag sett har HV vikt ner så så fort det blir jämbördigt motstånd eller lite gruffigt.

Ejdsell försvinner direkt när det blir lite irriterat och gömmer sig om nån blir arg på han. luktar ut ur kvarten långt väg denna säsong.

Sjukt besviken att HV väljer att lägga hyllningen för den störste i klubbens historia på helgen innan sportlovet så att jag inte kunde vara på plats!

Sett till period 1: BIF skapar en jävla chans(!!!) och gör1-0. HV däremot missar t o m öppet mål.

Så sant

Ut i kvarten säger du? Jag tror vi HV-supportrar måste börja vänja oss vid tanken på att vi åker redan i play in. Utan en förstemålvakt och ett fungerande PP har jag svårt att se hur HV ska kunna ta Brynäs, Luleå, Skellefteå eller Linköping.

Ja, förutsatt vi nu inte vänder och vinner idag. Då har vi fortfarande en riktigt chans på att nå topp 6, kanske till och med topp 4.

Kanske skulle fundera på att byta lag med tanke på dina kommentarer och krav på laget??

Juhan hult har oxå värvat Wännström och Sweatt som dragit med skador förut och det har visat sig vara en flopp. Kanske byta sportchef nästa säsong?

Alltså :unamused:

Har du nåt annat att säga? Tycker det är dåliga värvningar

Är thörnberg back eller? Han stannar vid blå i anfall och noll spelarr i slottet. Får man önska poäng ftån Ullström Thörnberg ikväll?

ne idag blire förlust vi missar återigen öppet mål

HUR blir det inte mål!?

Edit: tar tillbaka! TEDEN!

1-1 Mattias Tedenby, Assist, Pilut Lawrence 10:48

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

VILKEN PRESS FRÅN HV