Omgång 45: HV71 - Brynäs IF

Fruktansvärt besviken på HV71. Där rök sista chansen på topp 6. Play in här kommer vi.
Tack så jäkla mycket Hult o co som inte har agerat när Söderström gick sönder som inte agerat vid alla skador.
Nu står vi som regerande mästare med 7 matcher kvar och troligtvis missar topp 6. Så ruggigt underkänt.
Vi går för topp 4? I helvete eller snålat oss igenom hela säsongen. Det kan stå oss dyrt i play in och bäst av 3…
Hur ska ledningen förklara 2 nya på Hult då?

En fråga bara: Har HV vunnit någon match med något jippo vid sidan av eller är det kört där…

Totalt värdelös kommentar. Skärpning - bättre kan du.
Var Hult/Davidsson även lama förra säsongen?

Stundtals spelade vi helt ok men sen dippar vi och spelar på korpen nivå. Med lite bättre effektivitet hade vi ändå kunnat plocka 3 poäng. Under våra guldsäsonger så hade vi en förmåga att vinna trots att spelet inte alltid klaffade.

Brukar torska i samband med hyllningar/tröjhissningar.

Här måste HV ngn gång lära sig…se på Växjö, leder serien överlägset…tar in Miele för att spetsa till sitt PP.

Stenlund kommer in och kan trycka en puck mot mål men letar pass till Figren som kommer 1cm från målvakten och avslutar!
Hur tänker Stenlund där? Ta skott själv och låt Figren gå på retur!
Ullström kommer o går mot mål och är den ända som gör det i Hv!
Alla andra dumpar ner i hörnen och lallar runt! Så sjukt vekt och skitdålig coachning att det få se ut så i 3 perioder!

Kanske läge att Johan x2 går ner och skakar liv i Lindbom o Co! Är de så sjukt stolta och mätta efter förra årets guld så ska man fan inte vara kvar!

Fantasilöst, vekt och fegt rätt igenom idag!
Brynäs klart sämre men lyckas ändå vinna. Säger rätt mycket om årets HV71!

Brynäs gör de väldigt enkelt och bra i tredje och hv skapar knappt nånting tyvärr.
Oj va vi saknar Elliot i pp.
4 dagar kvar nu tills fönstret stänger.
Händer det nåt tros?

Otroligt många frågetecken. Men jag tycker ändå ( även fast vi bara gör ett mål idag) att de offensiva spelet ser bättre ut.
Ändå skulle jag vilja att man tar in 1 forward också. Men händer nog tyvärr inte.

Ja f-n va surt :frowning:

Jag är också starkt frågande och tveksam till lagledningens förmåga och kompetens. De har bevisat att de kan leda ett lag i medgång. Men de har ju också bevisat att de inte kan leda ett lag i motgång. Det är saker som sett likadana ut hela säsongen där man borde ha kunnat förbättra sig stort så här långt in på säsongen. Detta gäller t ex:

• Special teams. Fungerar inte.
  • Passningsspelet. Allt som oftast under all kritik och bidrar till obefintligt tempo.
  • Markeringen i egen zon. Detta är den delen av spelet som sett avgjort sämst ut hela säsongen, men där det också inte syns någon som helst förbättring i.
  • ”Målskyttet”. Inom citationstecken eftersom det i princip är obefintligt.

Det finns fler saker som inte fungerar bra, men ovanstående är väl de mest frapperande.

Amen håller med till 100% man sitter på sitt guld och dum snålar ihjäl sig som Joakim von Anka medans lillebror totalt dominerar… Men vi fyller ju kinnarps ändå så cashen fortsätter trilla in och det ör vår ledning jävligt medvetna om. Ta in några Jönköpings killar bara så fortsätter vi fylla arenan.

Sam Hallam i ngn intervju förra veckan “jag har fått jobbet på grund av hårt jobb, inte pga att jag råkar vara polare med ngn som blivit sportchef”…—>>>Lindbom? Helt allvarligt: med förra årets HV hade tom Jim Brithen vunnit guld.
Lindbom är ingen mästerlig coach för han vann sm med ett helt fantastiskt lag.

Håller inte med! Tycker Brynäs utifrån förutsättningarna genomför en exemplarisk bortamatch och vinner således rättvist. Inget bländande, extravagant spel, men gjorde det som krävdes för att hyfsat enkelt avfärda ett blekt, eller snarare genomskinligt HV.

Näe jag är så äckligt besviken just nu alltså, vafan sysslar dom med ? kolla på backuppställningen det senaste.

Vi har en jäääääävligt bra back i Pilut.
Sen har vi Persson som är bra att ha defensivt men absolut ingen top2 kedja back.

Sen…vad har vi sen ?

Brännström som max hade varit 4-5 back i något annat SHL lag som kan bli bra om typ 1-2 år.

Elliot så klart han är faktiskt bra från och till…

Sen då ? ett stort gäng med backar som max hade varit extra back i andra shl lag. Hedberg kan bli bra om typ 2år men
det hjälper ju oss inte nu.

Zanetti ja där vet vi ju att han tom blev petad ifrån Brynäs. (om rykterna stämmer så “fyndar” vi en första målvakt som brynäs petat till oss också snart, dump stationen Hv med två petade målvakter som målvakts par)

Cederholm är allsvensk klass som bäst.

Jakola är okej när han väl spelar men är också trasig.

Kanske tunnaste backsidan jag har sätt i Hv faktiskt, Berglund är saknad och var en stabil back men han var ju inte heller någon PP kung direkt, jag funderar på hur fan man funderade inför denna säsongen, vilka skulle bli PP backar ? Pilut och Thörnberg typ som förövrigt agerar back nu när han spelar och vägrar gå in på mål ?

Seriöst hv71.se/lag/3db0-3db09jXTE__hv71/roster

Gå in där och titta på vår backsida, det är ju en allsvensk backsida typ

Sen som bonus så kryddar vi med att vår första målvakt varit skadad ett halvår nu utan att man gjort ett skit åt det också…

Näe du Hult Davidsson, ni får ICKE godkänt denna säsongen

Håller inte med men Hv spelar en hockey som tar mycket energi utan att skapa något! Brynäs anfaller inte bakom mål vilket Hv gör mestadels! Det ska droppas o vändas och snurras tills man är så virriga att man tappar pucken och Brynäs kan komma ut ur egen zon.
Brynäs som t ex vid 0-1 målet kommer och pass o pang! Hv hade dumpat ner i hörnet i liknande situation!

Macce
Funderade på samma sak men kallar det dock inte jippo. Förstår annars vad du menar.
Håller med Andersson711.

Värsta var, enligt mig, utomhusmatchen 2011 mot silverköping där jag vägrade gå. Hockey SKA spelas inomhus.
Förlust - både resultatmässigt, ekonomiskt och kvalitén på “rinken”.

Ja jippo kanske va fel ord men ofta torsk med något vid
sidan av hockeyn men det kanske bara är tillfälligheter…

[size=150]FORZA ESA KESKINEN!![/size]

Jag pratade med en som har hyfsad koll på Växjö och deras sätt att köpa spelare kontra egna spelare. Dom har inte så många egna dock men han sa en sak som är lätt och glömma när man skall lita rätt spelare hit eller dit eller vad det nu kan vara…Det handlar om affärer , vi måste ha in topp för att vinna. Det kostar men vi får mer tillbaka när vi vinner SM

Ja detta var inte vad vi hoppades på idag
Detta är ju SHL och skall vara svårt att vinna , men tycker inte jag kan klaga alltför mycket på spelarna på isen ikväll
Nu mötte vi ett desperat Brynäs och har vi alla dessa backarna borta så ska det märkas , ingen skugga över 3 & 16 tycker dem gör det helt ok
Men om vi spelar med 6 & 51 under sista minuterna ja då är det nog att erkänna oss besegrade
Nä ska vi läggaskulden på någon så är det sportcheferna och ev coacherna , kan ju vara så att JL har öveertygat Hult att vi grejar detta med dem vi har …
För mej obegripligt att man inte tagit in både MV och backar i detta läget
För visst finns det spelare därute , men det krävs både mycket jobb och pengar

Trevlig helg på er

Säsongen är inte färdigspelad än. OCH det är den sista delen av säsongen som vi ska vara som bäst och toppa formen.
Än har inte Växjö vunnit. Än är ingenting avgjort. Brynäs gör en bra bortamatch och vi klarar inte att få hål på dom.
PP är kass och backsidan kommer att förstärkas innan deadline. Håller med om att det är lite märkligt med coachandet de sista minuterna, men där vet troligen tränarna bättre än oss vilka som är piggast och fräschast. Tänk på att några fått slita oerhört hårt det senaste.
It ain’t over until it’s over!