Omgång 45: MODO Hockey - HV71

Vill minnas att det såg liknande ut förra säsongen när Gunnarsson kom in och stod några matcher. Vet inte om laget inte litar på honom eller om det bara är allmänt dåligt av någon annan anledning.

Där stängde vi av för idag.
Det är rent beundransvärt hur så många kan vilja så lite samtidigt.

Målen kan han inte göra mycket åt dock.

Ett PP för Modo nu och jag tror att siffrorna kommer springa iväg åt Modos fördel.
Vi måste fan ta och rycka upp oss i andra. Kämpa HV!!

Nä. Det kan jag hålla med dom. Det är det jag menar, det är inte dåligt, men det ger ett intryck av att vara darrigt.

Det är ju OMÖJLIGTVIS Gunnars fel något av målen, däremot ser ju försvarsspelet lika illa ut som det gjort innan på säsongen, backar står och sover och inget sätter press på skytten.

Vi skapar ju inget, WK hade ett bra läge men annars är det dött. Vi kan inte vinna om vi inte skapar något så enkelt är det, hoppas att HV lyfter i andra nu och att Modo slappnar av och börjar missa. Vi måste vinna denna matchen, det är en riktig sexpoängare! Dessutom ligger Klubben under vilket är bra.

2-0 o 10-3 i skott! TIO-TRE!!
va händer med hvs offensiv? Inte konstigt man inte gör några mål! De är fan helt oacceptabelt! Skärpning nu för i helvete!!!

Fram till 2-0 såg det lovande ut, bra snurr i anfallszon och bara ett par dec ifrån ett par mål, men efter det så va det kasst.

Jag skiter i likets “Sara vedlunds-insats” han står i vägen för yngre förmågor…

Tycker oxå vi spelar hyfsat men saknar distinkta avsluten och saknar vilja att vinna andra puckarna i både offensiv och defensiv zon.
Märks att Modo spelarna litar fullt på sin målvakt medans vi inte gör det…tyvärr.

MoDo-Röv! :angry:

Markeringsmissar på målen. Vi kan ju inte bara stå och titta puck!

Sen tycker jag att utvisningen på Campoli var MYCKET billig. :angry:

Trevligt att spelet från början av säsongen kommit tillbaka…

Gunnarson kanske är skakis eller om han inte håller i SHL matcher. Han gör det bra i j20 men det kanske är där han hör hemma en, men i vilket fall så sänder han ingen trygg het i ryggen på ute spelarna så dom bara vill slå undan pucken få bort den från målet och då blir det inget spel i från grunden så spelarna blir ju stela och svårt att få upp farten. Synd att vi inte har en rutinerad andra målvakt. Men hoppas hv kommer ut nu i andra och på nåt sätt styr spelet. Nu har vi med för mkt nyckel spelare på skade listan så detta kommer bli tufft hoppas på en mirakel vinst i dag

Är felet att HV:s backar helt enkelt är lite korkade ?

Markeringen var problemet förra matchen och nu lämnar man spelare helt fria i slottet - fyra spelare står i närheten men ingen av dem tar markering ?

Tydligen är det så intressant om en motståndare går ned och ställer sig i ett sarghörn att han drar alla 5 HV-spelarnas blickar till sig som en magnet, ingen av dem kommer på tanken att titta om nån motståndare stär i perfekt skottlägen 2 meter från dem …

Diabolics: du fokar på fel spelare. Liket är en kille från bygden och lever och andas HV. Han fyller helt klart en roll i HV. Det är värvade breddspelare à la Holzapfel, Johan Larsson och Trygg som hindrar yngre spelare att utvecklas.

Hemmafjäskdomare gör ju inte saken bättre, släpper en MODO-utvisning som jag tycker borde varit …

Stå å titta på puck har vi ju fan gjort sen omg.1.

Blir inget slutspel i år. Spelet håller inte… Inte sett HV71 såhär vilse på många år.

När Rajala är borta och Fiala nu gått ner sig ett par snäpp, spelar svårt liksom klent (som juniorer brukar göra), då har vi två desarmerade topplinor som inte är tillräckligt bra. Hittills är detta tydligt och jag kan tycka att det borde bli nån toppning av dessa två kedjor så vi kan skapa iaf nått framåt. Fyra skott framåt i första period är uselt.
Sandberg är bra på defensiva uppgifter och hans slit att förstöra för motståndare, men inte tillräckligt kreativ att spela i vår första som ska prestera poäng. Personligt tycke.
Vi har allt för många skador för att kunna visa vår bästa hockey för tillfället men hoppas vi kan få nått tidigt mål i andra så det finns nått att jobba för.

trygg??? Jag ser inte honom på isen, men jag ser en “go gubbe” som åker en jävla massa skridskor som aldrig får kontroll på pucken eller lyckas med en passning. Inversen av mackan typ.

Jag tippade 2-2… så nu fattas bara HV´s mål