Omgång 45: Skellefteå AIK - HV71

Vi bestämmer att alla är dåliga ikväll…alla bränner ju lägen…

Varför följer man matchen ens?
Var de nån som trodde på vinst idag när man hade chans att klättra ännu mer i tabellen?
Nä då gör man som vanligt. Förlorar.
Man måste väl för fan ha pratat om saiks pp innan matchen? Håll er på banan då för i helvete!!!

Fröberg spelar av PP as usual

hur kan han missa :open_mouth:

Mrnorrland:
Så kan det vara. Men 16 mål skojar man inte bort. Vågar inte tänka på var HV varit utan Önerud på isen…

Ungefär samma point per game och då lär Önerud ha spelat betydligt mycket mer, så…

Får vi in ett mål tidigt i 3:e så ær det match. PP har ju blivit riktigt bra. Borde ju ha gjort 6 mål med de chanserna vi har.

Domarnas hjærnblødningar straffar oss…

Saik är bättre på att göra mål plus att dom har domarna med sig… vinden kommer vända. Kanske inte denna match, men nästa.

Samtidigt som domarinsats m.m. Inte imponerat så kan man väl säga så, att med de chanser HV haft så borde de ju minst ha kvitterat. Men avsluten är ju i kategorin patetiska så trots ett antal riktigt kvalificerade chanser så har man ju inte skapat ett enda farligt avslut. Ofattbart svagt.

Sen vet jag inte med att sätta Gunnarsson i mål. Inte så att han gör det dåligt, men han gör det ju inte på ett sånt sätt som krävs i en sån här match heller. Han verkar ju inte se pucken utan bara sätter sig i position och hoppas att få den på sig. Han är definitivt inte i zonen.

Jo, Lillis och Lindbom jobbar ju gärna så. Petar stjärnspelare. Att just Arlbrandt skulle vara något slags argument för att peta Önerud säger egentligen inte så mycket. Snarare säger det mer om hur förtvivlat svårt våra två senaste tränare har med att få ut något av våra bästa spelare.

vet han gör mycket mål och framför allt matchavgörande mål har jag för mig jag sätt statistik på. Att han är viktig de vet jag ochdärmed mina höga krav på han. Tycker han ska vara mer involverad, tacklas, leda laget som guldåret. Han känns lite trög o oinspirerad stundtals. Jag har högre krav på Simon än t ex Johnsson. Att Imon ligger runt 20-30 p är normalt de har han alltid gjort.

Nu tar du väl ändå i så du spricker?
Menar du att han gjort sån skillnad denna säsong?
Hur?

Håller inte med!!! Han ser inte något av målen p g a SKYMNING av en jävla massa folk.

Vet inte om jag tycker domarna varit särskilt dåliga?
HVs utvisningar har varit ganska solklara.

Trög match idag. Vi har inte alls flytet idag och sen har vi inte den där riktiga hungern känns det som.
Man lirar hellre runt och vill lägga mackor istället för att någon tar skiten och in i ansiktet på målisen.
Se på Pudas båda mål där Gunnarsson är skymd. Vid 2-0 så är det tre SAIK spelare i ansiktet på Gunnar!

Önerud har gjort 16 mål. Det är bra. Samtidigt har han ju bränt minst 16 solklara lägen också.

Men det absolut största problemet är enligt min mening att han är helt osynlig i många matcher. Det i kombination med att han är kapten är inte alls bra. Jag har ingen insyn i vad som sägs i omklädningsrummet, men jag var mycket förvånad när han utsågs till kapten inför säsongen eftersom jag inte ser några tydliga ledaregenskaper i honom. Och den här säsongens prestation har inte gjort att jag ändrat denna uppfattning, snarare tvärtom.

HV saknar ledarskapet som krävs för att bli ett topplag, både på och utanför isen, samt i båset.

instämmer

Utvisningen som Fröberg åkte på var ju ren parodi, annars håller jag med dig

2-1 senast med 10 på uret. Annars går det nog inte.

lite mer desperation så tror jag vi vänder detta.