Omgång 45: Växjö Lakers - HV71

Skönt att Kaski är med igen.

2 gillningar

På måndagsträningen var Martinsson nedpetad till fjärde backpar. Han tog det inte särskilt bra kan jag tycka. Åkte omkring och tuggade tuggummi, nonchalant och ointresserad. När alla andra körde 100%, höll Martinsson högst 60-70%.

Jag blev riktigt irriterad, förbannad och förvånad över killens bristande attityd och brist på respekt för sitt lag där han, lönemässigt, ligger topp 5. Jag brukar inte såga HV-spelare men nu gör jag det.

14 gillningar

Ja, ger man inte ens 100% på träning så har man inget i matchtruppen att göra.

1 gillning

“Det är något som gnagt mycket i mig (HV:s degradering) och jag känner att jag vill komma tillbaka och göra rätt för mig.” - Eric Martinsson

5 gillningar

Ingen skillnad mot matcherna i så fall vad gäller Martinsson om han gav 60-70% på träningen :slight_smile:

Det är inte jag som avgör om han ska få fler chanser :slight_smile: , men jag stöder 100% att bänka honom nu !

Nu vet vi ju inte anledningen till petningen. Vi vet inte heller varför Martinsson körde halvfart på träningen. Så precis som nyligen när vi stormade i ett vattenglas över hur “jävla ego” Petersson var när han “ratade” HV, bara “tänkte på sig själv” och “valde” landslaget före HV, så kanske vi skall ta det lite lugnt med att verbalt ge oss på Martinsson med glåpord.

Det kan ju vara så att killen har fortsatt förtroende i någon form, fått rådet att ta det lugnt på träningen för att “du kommer ändå stå över”.

Ingen här vet.

7 gillningar

Oavsett vad. Man kan ge Nubben credd för att han jobbat för att lösa problemen under säsongen. Men att alla hans tre backvärvningar inför säsongen nu är utanför laget är så jäkla underkänt det kan bli.

På det dessutom tre galna kontrakt sett till kontraktslängd.

Kommer naturligtvis bli ohållbart i längden att ha en sportchef som Nubben som inte kan sätta en ordentlig trupp inför säsong och därför tvingas bryta kontrakt till höger och vänster och på det värva oss ur krisen.

7 gillningar

Har sköna vibbar inför matchstart.
Får fira med lite gott i glasen.

Fast så går det ju inte till, att tränarna, före träningen, säger till en spelare att ta det lugnt “för du ska ändå inte spela”. Tvärtom brukar de som är längst från det tänkta laget, beordras träna lite extra.

Jacob Johannesson, Expressen, skriver f ö på twitter att han fått bekräftat att Martinsson är petad. Inte skadad, inte sjuk.

Allt nog, hoppas ändå han knyter näven och kommer igen. Han kanske kan behövas.

3 gillningar

Man får hoppas Martinsson tar detta rätt, tycker faktiskt Miele blivit bättre efter hans petning

1 gillning

Egentligen vill man ju trycka på en ogilla knapp här.
Inte pga dig utan Martinssons jäkla attityd och att man inte är ett dugg förvånad över detta.

1 gillning

Så funkar det inte om man inte är skadad.
På träning tävlar man på denna nivån.

1 gillning

En efterhandskonstruktion då han inte hamnade i Rögle

1 gillning

Det finns säkert flera anledningar och orsaker.
MEN
Nu skall hv spela bästa laget oberoende av lön och nummer.
Det bör vara professionella spelare som tar en petning och visar på träning och attityd att vilja vara med.
Allt annat är nonsens.

1 gillning

Ja äntligen, inte en dag för sent. Rätt spelsätt i förhållande till laget och bäst för dagen lirar. Vad vi har väntat.

Fan vad alla ska hyllas. Heja hv!!!

1 gillning

Riktigt taggad på match. Komigen HV!

Ge oss våra tre poäng nu bara Växjö, så syns vi till hösten igen.

1 gillning

Vinn.

1 gillning

Växjö tjänar ju på att HV är kvar i SHL så de fyller ladan några gånger per år. Borde vara en order från deras ekonomichef att förlora idag! :wink:

2 gillningar