Omgång 46: HV71 - Färjestad

Lördagens möte blir säsongens sista mellan dessa lag och än så länge är det HV71 som har dragit det längsta strået då man har vunnit i tre av fyra möten. Det var faktiskt bara i säsongens första möte som Färjestad vann. Då gjorde man det med 1-0 och nollade HV71 i Kinnarps Arena.

En bedrift Karlstadlaget säkerligen vill uppleva igen.

Men överlag kan man säga att det är täta matcher när dessa två storlag möts. I år har bara en match haft ett slutresultat som inte har haft ett uddamål som skiljt lagen åt. Så räkna med att lördagens match bli ännu en jämn batalj.

Bäste poängplockare:
FBK: Rank 8 #42 Joakim Hillding 33p
HV71: Rank 28 #71 William Karlsson 27p

Läget i FBK:
Vann igår mot Leksand med 4-0.
Danny Taylor
Christian Berglund

Läget i HV71:
Förlorade med 5-1 mot Modo igår.
Rajala och Gustaf Wesslau är tillbaka i spel.

Mattias Karlsson (Långtidsskadad)
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Sebastian Strandberg
Andreas Jämtin
David Petrasek
Riley Holzapfel

Laguppställning:

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
32. Wesslau, Gustaf

1st Line
6. Fantenberg, Oscar
11. Salmela, Anssi

  1. Sandberg, Filip
  2. Karlsson, William
  3. Carlsson, Patrik

2nd Line
41. Campoli, Chris
73. Johansson, Stefan

  1. Fiala, Kevin
  2. Christensen, Erik
  3. Brithén, Ted

3rd Line
33. Fälth, Elias
27. Williamsson, Jesper

  1. Sterling, Brett
  2. Krog, Jason
  3. Rajala, Toni

4th Line
20. Pilut, Lawrence

  1. Nilson, Marcus
  2. Johnsson, Johan
  3. Lindström, Johan

Extra Players
8. Andersson, Erik (LW)

Rajala och Wesslau tillbaka i dag.

facebook.com/HV71
twitter.com/HV71

Efter de senaste slätstrukna insatserna så är jag oerhört negativ och det lär inte bli några pinnar idag.

Vi har några jobbiga skador på spelare med lite skalle och de senaste 2 matcherna ser laget ut att vara fyllt med alibispelare utan jävlaranama. Lite identitetslöst och lite för många legoknektar som inte bryr sig nämnvärt.

Jag blir nästan provocerad av att se Krog och Sterlings insatser, maken till viljelösa spelare.
Det känns nästan som om de vill bli hemskickade.

Det är bara att lida igenom sista biten av grundserien och en snabb sorti ur “play in” alternativt en kvartsfinal sen måste det röjas igen och då tänker jag på att Stillman gjort ett oerhört mediokert jobb senaste åren, Ekelund bör också ställa sin plats till förfogande.
(Kommer utveckla mitt resonemang om dessa 2 vid ett senare tillfälle)

För att återgå till topic och matchen så får jag motvilligt tippa: 2-5

Tror faktiskt på en seger idag. Färjestads spel passar HV bättre då de inte sätter lika mycket press på våra backar (nu lär de ju säkert göra det bara för det…)

Kan hålla med att Krog inte visar någon större vilja men tycker dock att Sterling visar bra inställning. Hoppas bara inte att Bendelin väljer matcha Sterling-Krog-Sandberg idag - den kedjan är på tok för tunn.

För er som inte lagt märke till det så börjar Rajala idag i tredjelinan med Sterling och Krog.

Sterling må visa en aning mer känslor och attityd än Krog men jag upplever att han ligger och raggar på offensiva blå, han är åt helvete för dålig i det övriga spelet för att kunna ses som godkänd.

Ser att det blir Sterling-Krog-Rajala och spontant så är det en kedja helt utan närkampsspel och muskler, hoppas att dom sätter mig och mina bittra inlägg på plats men jag tvivlar.

Ja såg det… varför kan man ju undra… vill dom inte ha nån offensiv eller? Rajala SKA spela med WK och PC punkt Slut!
O va har Sandberg gjort för att förtjäna tid i första femman. . Maken till överskattad spelare får man leta efter.

Matchen går på TV4 och TV4 play idag

Frågan är varför han spelar över huvudtaget då han knappast är helt återställd i sin hand/handled. Såg man sist när han nästan fick friläge. För övrigt tror jag inte på vinst idag.

Jag tror som vanligt att hv vinner, det som talar för detta är fantens skägg.

Krossa träskor och skinnvästar!

Gott :smiley:

Underbart. Nya token i fbk fick inte ens 2 minuter i shl innan han släpper ett i röfven :smiley:

Men hur kan Fälth få speltid?? Karln är ju helt under isen,inget jävla annamma

Det där (handske i ansiktet) fick hv 4 min utvisning för i förrförra matchen… Nu… Inte ett skit… Hata dommarkvaliteten

fy fan va dåligt PP

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

:smiley: :smiling_imp: :smiling_imp: :smiley: :cry: :cry:

va fan händer?

Fantis!!!

SM-GUUUUUUUUUUULD NU!

En högst relevant fråga, min herre!