Omgång 46: HV71 - Frölunda HC

[size=150]HV71 - Frölunda HC[/size]

Topp match i Kinnarps: HV71 mot Frölunda och nu är det HV71s tur
att vinna efter några uddamåls förluster mot Göteborgslaget. Några
spelare är tillbaka efter sjukdom, Borgman och PW. Pilut har hjärn-
skakning och Ullström får vänta lite till för comeback.

JP: jp.se/article/lindbom-vi-ska … poanglosa/

Jnytt: jnytt.se/article/gladjande-h … toppmotet/

Shl: shl.se/play/video/15683138

Lillis inför match: hv71.se/artikel/sxfcaizfi-3i … 1-frolunda

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Förlorar vi ikväll så åker vi ner på en 5:e plats i tabellen. Skellefteå kommer inte förlora mot Leksand.
Så hoppas på vinst ikväll så vi kan gå om Silverköping igen.

Viktigt med placeringarna så Söderström bör stå alla matcher resten av säsongen. Vore rena parodin från tränarhåll om man satsar mer på PW.

Varför skulle de börja satsa på PW nu precis innan slutspelet börjar? Är väl ganska självklart att Söderström är förstemålvakt nu, står till 90 %(uppskattning) av matcherna där han är uttagen.

Kan bli en spännande match ikväll, nu börjar det dra ihop sig inför slutspelet och att få hemmafördel är ganska trevligt. Ett fungerande PP skulle även det göra att man mår lite bättre… KOM IGEN HV!

Jag tror att är Söderström frisk/skadefri så kommer han att stå.
Jag tar dessutom för givet att han är 1 målis nu med nuvarande form när vi går in i ett slutspel. Går ej att blunda för siffrorna längre vilket jag inte tror man gör heller.

Jag vill också att Söderström skall stå så många matcher som möjligt. Men det är inte säkert att det är detsamma som så många matcher i rad som möjligt.
Han har en historia av sjukfrånvaro och det kan därmed vara nyttigt för honom att få lite extra vila mellan varven.

Borgman tillbaka, Hansson borde bli 7:e back ikväll. Hoppas oxå på Brännström får mer istid i PP.

Verkar som att Linus får förtroendet igen. Underbart. Nu finns de i allafall chans till poäng.

Borgman 7:e back…

Forza Hv, krossa “indianerna”.

Ikväll, damer och herrar, blire torsk (tror jag).
Hoppas dock på annat resultat i en kul match!

Kom igen HV!

Arlbrandt är helt glad på uppåtgående! Kul o viktigt!

Vore gött med ett tidigt ledningsmål!

Ruggigt bra start av hv

Verkligen bra start! Gäller få utdelning bara!

Helt OK att rycka av hjälmen på motståndarna Eller?

Hur kan det inte bli utvisning!?

Bedömningssport, presic som en lydnadstävling för hundar.

Måste vara nya direktiv det där, man får både ha båda armar runt motståndaren och rycka av hjälmen utan åtgärd. Vet inte hur många utvisningar HV har fått emot sig bara det varit minsta tillstymmelse att hålla runt en motståndare i sarghörnet, men idag är det tydligen helt ok att göra det…

Dagens 10000 :- Fråga :open_mouth:

Då kankske dom skulle få döma Hundutställningar istället för SHL :smiley: