Omgång 46: HV71 - Malmö Redhawks

[size=150]HV71 - Malmö Redhawks[/size]

Första matchen efter OS-Uppehållet spelas mot Malmö
hemma. Matchen är viktig för HV71 då Malmö ligger 3
poäng före i den jämna tabellen och jakten på en
bra tabellplacering till slutspelet.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Sjukt viktig match och det ska bli spännande o se om PP träningen har gett resultat!

Hade varit grymt att få se antingen Söderström eller Sandström i målet men tveksamt om Lindbom kör på det.
Nu måste de tagga igång och komma ihop som grupp o gasar och inte fundera så mycket!
Kunskapen finns ju men gäller att få fram det nu!
Sen är det viktigt att alla inte åker runt och tänker att någon annan ska göra det!

Första matchen efter uppehåll=förlust

Allt riktar mot förlust, hoppas hv motbevisar och vinner ikväll

Malmö har fullt lag iallafall på forwardssidan. Malmö ligger 4(!), HV bara 8…

Undrar om HV har övat PP?

Jag har kollat en del NHL-hockey på teve sista tiden och i PP så slår en sak mig. Inte i första hand att de har högre tempo, utan att de VET vad de ska göra och att de har flera alternativ och att passningarna SITTER. Och då är de även rätt vassa i BP så man kan inte dutta och tveka och gömma sig i passningsskugga om man vill göra mål. Men det är inte alltid super-power plays men man gör sig passningsbar och man skjuter eller går på mål när chansen kommer. Ängslighet är inte känslan man får.

Och flera av de jag sett spela är unga SHL-spelare och de har inga problem med att hänga med i tempot och har lika bra precision som kanadicker och ryssar. William Karlsson, Jesper Fast och Borgman har jag sett under säsongen spela lugnt och säkert (men inte långsamt) och bidragit både offensivt och defensivt. Undrar var de (åtminstone delvis) fått sin hockeyfostran?

Hmmmmm…det är nå’t som inte stämmer…

tror inte söderström står idag. I intervjun sade han att han skulle köra dubbla träningspass framöver, det låter inte som att man gör det OCH spelar match.

Gött med match igen + att man vann en matchtröja i NBS tifo-lottningen… :smiley:

Laget ligger ute nu. PW + sandström i mål, troligen i den ordningen.

Styrman går med Pilut.

Säsongens hittills viktigaste match och man ställer en av seriens sämsta målvakter i mål.

Fattar ingenting. Jag hade precis börjat gilla Sandström-värvningen och så får han inte starta. Vad ska vi med honom till om nu Söderström kommer tillbaka? Skicka upp honom på läktaren?! Och vad skickar det i sådana fall för signaler till Felix att man hellre satsar på en dokumenterad dålig målvakt (PW) med utgående kontrakt framför en som faktiskt har kontrakt över nästa säsong?

Det är sju matcher kvar av serien och vi har absolut ingenting att förlora. Varför spelar då PW?!

Jag är helt inne på din linje. Problemet är väl att Sandström inte vart så bra i år och Söderström ej redo? Zico mfl? Brukar väl kika på träningar ibland hur har det sett ut?. Sandström kanske ej imponerat på träning? PW klar för Schweiz.

Behöver jag säga, ”vad var de jag sa”?
Vi har tyvärr shls fegaste tränare. Därför står wentzel.

Jag struntar faktiskt i träningen i det här fallet. PW levererar ju oavsett inte på match.

hv vill ha semester

Jag håller med dig till 100%. Men inte tränarna. Lindbom har ju berömt tex Figren o hans karaktär och vilja på träningar.
Personligen har jag lite svårt att fatta att det borde skilja så mycket då har vi fel karaktärer i laget Menar det ska vara så nära 100% det går på träningarna från samtliga spelare. Det är tränarnas jobb att se till att det är bra träningar.

Oavsett vad man tycker om PW…allt hänger ju inte på honom. Vi har en hel del s k klassforwards som inte producerar. Gör HV bara 1 eller 2 mål och släpper in 3, så tror jag man förlorar oavsett vem som står i mål. Å andra sidan, gör man 4-5 mål och släpper in 3, så vinner man oavsett målvakt. Så jag tycker det mesta hänger på våra forwards. Sen… vet någon vem som värmer upp som målvakt?

Nej att spela PW är helt orimligt. Att inte spela Sandström är helt ofattbart. Han ska vara kvar nästa år tillsammans med Gunnarsson. Då bör det mest rimliga vara att utveckla honom så mycket som möjligt.

Den enda förklaringen måste vara att man har kört hårt med Sandström av någon anledning typ bättrar hans fysik för att få en bättre hållning eller något. Och att han därför inte klarar av att stå en hel match. Någon anledning måste finnas, allt annat känns helt otroligt konstigt.

Oj, chips-arto :open_mouth:

Lite nostalgi…

bra första 17 sek…

Håller med helt och hållet man måste producera något framåt för att det ska bli vinst :exclamation:

Oj vad hände domarn :question:
Halkade han :question:

Zico och mrbeach: Med det argumentet kan HV alltså värva en målis från hockeyettan. Bra och billigt.