Så här bra har inte Hv spelat på hela säsongen. Aldrig har vi tagit oss igenom mittzon så kvickt och smidigt som idag.farten energin på alla spelare idag borde gett en vinst i sig. Fortsätter man spela såhär offensivt och tajtar till boxplay så är jag inte alls orolig. Idag spelade vi hockey som om vi var det vinnande laget,det har inte hänt ofta. Det är det som krävs om man ska gå långt i ett slutspel, kanske har vi vaknat till lagom i tid. Thörnberg-effekten? Ser förvånansvärt bra ut med tanke på hur länge han varit borta. Kom in med energi direkt. Längtar till Mästa match för en gångs skull, vilket drag det var idag!
Jag förstår att du tycker så, jag tycker inte så!
De är alltid så jävla enkelt i HV71 att skylla på tränarna.
Jämt jämt jämt är de tränarnas fel.
O Nu menar jag inte att du alltid sagt de. Även ifall du varit en stor förespråkare av att allt är Lillis o lindboms fel.
Jag skulle nog säga att jag alltid är den första att säga att man ska sparka tränaren
För det första är det enklare att sparka en gubbe än ett helt lag.
För det andra är det ju faktiskt bara att titta på HV:s track record när det gäller tränare efter guldet 2010.
Dahlén, AJ, Lindbom och nu Lillis. Just vad gäller trånarrekryteringar har HV varit ledande i hockeysverige när det kommer till att knyta till sig helt fel namn.
Vad gäller den sistnämnda får jag väl ge honom att han funkade bra som stöd för Lindbom. Men han har varit minst lika delaktig i att ta fram det här spelsystemet. Och eftersom jag är en så stark motståndare till det spel HV visst upp sedan 15/16 är jag av åsikten att även Lillis måste bort.
Det jag såg i tredje var ett hyffsat kämpande och spelande lag, men det tappade ju byxorna vid 4-2-målet. Hur man kan göra bort sig så mycket i det läget av matchen är oroande.
Det är väl ganska genomgående dock att man “spelar bra” i tredje när andra laget backar hem och försvarar sig. Det blir mer tid i anfallszon och det ser ju bra ut. Ska dock inte säga att det var just så igår för jag stängde av efter ett tag, känslan är att det är tillbaka till det lite loja, långsamma spelet som under Lindbom var så otroligt tråkigt att titta på. Men det kanske bara är medgångaren i mig som tycker det är tråkigt att förlora, fan vet.