75% på Gunnar hittills idag.
För att slå våra motståndare måste vi alltså få ner deras siffror ännu lägre eller skjuta ordentligt mycket mer.
För att kompensera bör vi alltså värva Edmonton förstakedja.
De 3 senaste matcherna har vi legat under dessa räddningsprocent mitt in i matchen. Det är skrämmande siffror. Vissa vill få det till att det ör forwards fel att vi inte lyckas. Låt oss konstatera att vi har lite olika syn på saken
Varför agerar inte Tommy?? Time out och daska en klubba i sargen och ifrågasätt viljan hos spelarna.
Sen byt målvakt för att markera mot dessa. Ska man stå så ska man inte släppa 3 mål på 12 skott! Likadant igår. Agera
Jo, sen är det ju också en fördel om man ens gör mål…
HV behövde väl över 40 skott igår. Idag leder de skottstatistiken och har redan skjutit 19.
Lika dålig som ni säger att Gunnar är. Lika usel är vår forwardssida. Och det menar jag beror på att vi fortsatt måste spela med en hel kedja som inte ska vara på isen.
Nick. Förväntade sig och förväntade sig. Jag är tämligen övertygad om att HV, experter, supportrar och övriga hockeysverige förväntade sig betydligt mer av bröderna Davidsson, Kokkonen, Netterberg och Törngren, för att nämna några. De har fått otaliga chanser i PP, men PP var mer eller mindre skit tills Powell kom in. HV:s forwardssida är den mest upphaussade genom tiderna i allsvenskan. Även nu snackar kommentatorn om HV:s “fantastiska bredd”. Ändå kände sig ledningen nödgade att lägga miljoner kronor på att plocka in en helt ny kedja. Det i ett läge då Ullström var tillbaka och Önerud var ett par veckor bort från spel. Det är rätt klart att ledningen inte vill ha spelare som Kokkonen och Netterberg ombytta när vi går in i slutspelet. Det är rätt klart att de inte längre vill lira bröderna Davidsson i PP. Med andra ord. Det yttersta beviset på att forwardssidan inte levt upp till förväntningarna är att man tagit in en helt ny kedja.
Och innan nån raljerar om att “oooo, Gunnar kan inte göra fel”, "oooo, hur kan man inte se att våra målvakter varit kassa de senaste matcherna”.