Omgång 47: HV71 - Brynäs IF

Om vi kommer topp-6 är det så jävla oförtjänt, helt sjukt vad dåliga man kan va match efter match (endast något undantag)

vad i helvetet…

Varför får man känslan att HV71 blir fullständigt bortdömda?

nu tapppar hv fokus o dra på sig utvisningar på löpande band…

Vi kanske ska hålla oss ifrån utvusningsbåset?

fast vi dominerar denna match, endast domaren som sätter käppar i hjulet. ha lite känsla

hahahahhahahahaha, inget som funkar för produktionen idag. JÄVLA RÖÖÖÖFV-TV4!

Om Hv kan hålla sig kalla och inte tappa fokus så vinner vi enkelt i dag trots den av Brynäs totalt köpta domaren.

Jag har gnällt 1 gång tidigare denna säsong på nivån på domaren… Men denna period är insatsen från zebrorna helt jävla horribel… Dessutom döende svanen deluxe på Brynäs spelare i nästan varje jäkla situation… Fy fan det bara kokar just nu.

För att dom blir det. I situationen där Sundh blir nerdragen så tilldelas inga utvisningar förrän det blir slagsmål. Sen ramlar två BIF-spelare och får med sig var sin tvåa. Pinsamt att se domarinsatsen.

Inga av HVs utvisningar var felaktiga? Sådana mål har dömts bort hela säsongen. Så vad är det domaren gör fel? Allting är domarens fel hela tiden, herregud.

Hv spelar spänt och nonchalant. Riktigt kass period.

Samtidigt fortsätter ligan mot pajasnivåer.
Visst, en nitisk domare kan säker argumentera för domsluten i denna match.
Men… ju fler domslut i matchen desto mer utfall av slumpen. Kräks. :imp:

Lias har tamejfan lite pondus på isen.
Riktigt kul att se honom åka runt och äga med ett leende i vissa situationer.

Så kan man ju inte säga. Efter 52 omgångar hamnar man på den plats man har förtjänat!

Vet inte vad Sören dömer bort andra målet på?
Är det spark så är han ju inte klok någonstans.
Men varför ska man in med klubba i ryggen som Persson och Emil?
Är ju så uppenbart och det räcker att Brynässpelare slänger sig.

Nu gäller det att man glömmer första perioden och domarinsatsen och lägger krutet på att få igång spelet vi hade första 5-10min.

Ja men man undrar ju lite hur det ska gå till med tanke på domarinsatsen. Jag gillar inte att gnälla på domarna egentligen, men jag konstaterar samtidigt i omgång efter omgång att SHLs domare är hopplöst efter nivån de borde hålla. Jag har sagt det förut och säger det igen; SHL kommer aldrig att bli bättre om man inte gör något åt denna hopplösa domarnivån.

Man kan konstatera att HV och BIF spelar näst intill identiskt i PP.

Känslan är att HV måste hålla emot i inledningen i andra nu i BP.

Samtidigt så är jag inte jätteorolig att BIF leder för de tappar ledningar stup i kvarten, både hemma och borta, men HVs passningsspel måste bli bättre så att man kan komma med fart genom mittzon.

Jag ser domarna som ett större hot än BIF, om jag ska vara ärlig.

Detta måste vara den absolut sämsta domarinsatsen på hela säsongen… Jag brukar kritisera mycket men i stort sett aldrig kritiserar jag domaren. Men detta är horribelt! Vart är alla utvisningar på Brynäs spelare för filmning? Hollywood deluxe därute.

Skitperiod, Dålig inställningen i första perioden, trodde man verkligen de skulle gå lika lätt som mot Dif då puckarna trillade in.
Man får två bortdömda mål och de går emot lite så då börjar man istället fuska i det hårda jobbet och fokusera på andra saker. Domarn dömer korkat men de har de alltid gjort så ingen ide att slösa energi på dem.

Brynäs jagar för allt de kan en play-in plats då kan man inte glida runt på ett ben och tro man kan vinna.
Hoppas på en sjuthelvete bättre andra period.

Jag skall berätta vad som är fel:

1. Jonssons mål är helt regelrätt, han bromsar in pucken i mål, ingen tidigare hv-lirare i målgården eller störmoment. Pucken i målområdet först, sen bromsar jonsson in pucken. Helt fel domslut av de bilder jag sett.

2. Sundh blir neddragen (ingen utvisning: FEL!!) åker in i målet, rödin inleder ett slagsmål och där borde rödin få 2+2 och sundh 2. Således borde det vara 6 min till bajsnäs och 2 till HV71, fem mot tre (FEEEL igen).

Sen kan jag acceptera de utvinsingar som HV åkt på, men återigen, de faller lätt och scott fejkade en klubba i ansiktet, borde åkt för filmning.

för att nämna några situationer.

Jag håller med fullständigt.
Finns egentligen bara två lösningar:
Antingen får man ändra regelboken och skapa en enklare förutsättningar för domarna,
eller fixa problemet med själva domarna.

Eftersom det inte händer något alls i nivån med domarna efter många års arbete, är det dags att testa alternativ två.

Dessutom saknar jag nån slags tranparans, nånstans måste även en domare i Sveriges högsta liga kunna försvara sina domslut och kunna känna på konsekvenser om man inte klarar jobbet.
Idag är de untouchable. Äckligt!